2009. október 31., szombat

Szombat - Sabbath

Az elmúlt 9-10  nap valóban pihenő(regenerálódó) időszak volt, amit a feleségemmel kettesben tölthettünk el. Kilenc évi boldog, de nagyon zsúfolt házasság után a feleségemmel megfogadtuk Brad Baker és Köves Gábor tanácsát és először a nászutunk után elmentünk egy hétre csak kettesben. Olyan jól sikerült hogy azóta évenként megismételjük. Igaz hogy nem kevés erőfeszítésbe kerül ennek a megszervezése, de megéri. Ha évente 8-10 napot úgy lehet együtt férj a feleséggel mint "kezdetben" akkor van idő átbeszélni azt, amit a sok munka, esemény és gyermeknevelés között nem lehet. Ez alkalommal az Úr kegyelméből Gréti(egy morózus angyal, és itt az angyalon van a hagsúly) és Efraim(szelíd, igen jámbor ember-ilyen szeretnék lenni sokszor)(Áldja meg az Úr Őket!)voltak azok, akiken keresztül Isten levette rólunk gyermekeink gondját. Nagy feladatot vállaltak magukra, mert ez idő alatt még egy járvány(mandula gyulladás) is végigment a gyermekeken, de mire hazaértünk az Úr meggyógyította őket. E nyolc nap alatt voltunk Gödöllőn Szabó Barnabáséknál(nem "csak" testvér, hanem barátom már kicsiny korom óta) Siófokon(wellness), Óbudaváron(feleségem nagybátyjánál, dr.Bartha Ferenc) és Baján(Pápai Efraiméknál) is. Ez utóbbi helyen különleges élményben volt részem. Efraimnak a múltkor megemlítettem hogy néha erős szúrást érzek a mellkasomban. Erre ő rögtön felajánlotta hogy amikor ott leszek nála akkor megcsinál rajtam egy terheléses szívvizsgálatot, tekintve hogy édesapám szívbeteg és néha ez örökletes baj. Úgy is történt. A csütörtök számomra úgy kezdődött hogy dr.Pápai Efraim(megbecsült orvos, olyan szolgálati lakást biztosítanak neki, aminek sokan örülnének...) bevitt a kórházba és mindenféle műszerekkel vizsgálták a szívemet akkor is ha 70 és akkor is ha 160 volt a pulzusom. Még szívultrahangos vizsgálatot is végeztek rajtam és azt állapították meg hogy olyan a szívem mint egy sportolónak a szíve. Még egy kis félrekalapálás sincs. Úgy látszik hogy édesapámtól ezt nem tudtam elörökölni... Azonban a korábbi panaszok okára is fény derült. Nem záródik elég jól a gyomor és amikor "olyat" eszek akkor a sav vissza jut a nyelőcsőbe és az okozza a fentebb említett panaszt. A megoldás az, hogy jobban oda kell figyeljek arra mit eszek...
A tegnap(péntek este) már itthon voltam és fogadhattam a vendégeket(fiatalokat) akik a tasnádi sószórón szolgáltak, és most egy utótalálkozóra gyűltek egybe. Deák Zsolt(teológus) testvéremmel szolgáltunk az esti alkalmon és készültünk a mai ill. a holnapi szolgálatokra. Ma délelőtt én Debrecenben voltam az egyetemen, ahol beszédtechnika szeminárium volt(kifejezetten élveztem), de délután már igyekeztem haza hogy elérjek Tasnádra az esti alkalomra ahol nekem kellett szolgálni. Kb. 17 fiatal volt akik egész napjukat ott töltötték hívogatással és főleg gyermekmunkával. Jémina is közöttük volt.
Este kilenre értünk haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...