2011. január 11., kedd

Kedd - Nézd meg!

A tegnap hozott Ferenczi Béla testvér egy DVD-t, hogy konvertáljam át CD formátumra és készítsek belőle több példányt. Ez a DVD a Nagyváradi Roma Baptista Gyülekezet(Kajcza János testvér a lelkipásztor) egyik evangelizációs kiadványa. Mikor megnéztem nagyon megtetszett, mert ez jó(zan) alternatíva a sokfelé elszabadúúúúúúúúúlt, heje-huja(kirugom a ház oldalát) tipusú "dicséretekkel" szemben. Elhatároztam hogy közzéteszem, már csak azért is mert nem elég folyton csak arról "papolni"(önkritika:), hogy mi az ami nem jó, mi az ami ártalmas, mi az ami szemetes, hanem be kell mutatni az egészségest is. A magyar részről korábban szóltam a KVINT együttesről és a szolgálatukról, most pedig a roma-misszióból legyen itt egy kis izelítő az "O Del Amenca" együttes szolgálatából:



Az alábbi ablakban meg lehet nézni(jobb felbontásban) a közel másfél órás egész anyagot(éneklés+bizonyságtétel+evangelizálás):

Nagyváradi Roma Gülekezet from Veress Efraim on Vimeo.

11 megjegyzés:

  1. lehet ugyon hogy hivő "zenének" lehet ezt mondani, enyhe tulzassal, szerintem ez az igénytelenség netovább-ja!ez a fajta műfaj a ló másik oldala.zenéljünk es énekeljunk (törekedjünk) mi magyarok továbbra is igényes zenére ami az egekig megy!

    VálaszTörlés
  2. ez az egesz zene-enek stilus nagy reszbe fugg az izlestol.Na persze elso az uzenet!!!.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Névtelenek!
    Nekünk magyaroknak ott a Kvint és még a hasonlók, de a romáknak más az izlésük. Nekem eddig ez volt a legszolidabb, amit roma körökből hallottam-láttam.

    VálaszTörlés
  4. hát...ha nincs más, jó a Kvint is...

    VálaszTörlés
  5. wow, Efraim, a Kurucz lányok után ez a legjobb, amit megosztasz velünk. Személy szerint ez megelőzi őket is, mert ezeket a romákat személyesen ismerem, és különös szeretetet érzek a cigányok iránt.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Nekem ez nagyon tetszik, azért, mert önmagukat adják. Hasonlóan énekelnek a Gyalu-i testvéreink is. Szivesebben hallgatom őket, mint némely "igényes" magyar dalt, amit hallgatni még meg lehet, de ha látod is őket (netalán az életüket is), elmegy a kedved tőle.
    Amúgy a Kvint gyönyörű!

    VálaszTörlés
  7. Úgy gondolom és biztosra is, veszem, hogy a cigánysággal nem kell versenyben állnia a magyarságnak, mert ÚRUNKNAK TSTENÜNKNEK kedves a ,,ló másik oldala,,is amennyiben tiszta szívből jön a dicsőítés. Részemről jobban átölelek egy cigányt, mert talán nagyobb szüksége van rá, mint nekünk magyaroknak. Mezei Attila

    VálaszTörlés
  8. Én azt látom, hogy mennyit fejlődtek a váradi, az ákosi, és a többi roma testvérek! Milyen szintről indultak és hova jutottak. Vajon, hol állnánk mi is, ha ilyen látványos változáson mennénk keresztül?! Milyen irányba fejlődünk mi, magyarok? (A romák felöltöznek, a magyarok "intelligensen" levetkőznek, ők békére találnak, mi vitatkozunk?..., stb.)

    VálaszTörlés
  9. kicsit megdöbbenve olvasom soraidat: "sokfelé elszabadúúúúúúúúúlt, heje-huja(kirugom a ház oldalát) tipusú "dicséretekkel" szemben. Elhatároztam hogy közzéteszem, már csak azért is mert nem elég folyton csak arról "papolni"(önkritika:), hogy mi az ami nem jó, mi az ami ártalmas, mi az ami szemetes, hanem be kell mutatni az egészségest is"

    Mikál? és nem Dávid?

    VálaszTörlés
  10. @Névtelen

    Kedves Névtelen!

    Sem Mikál sem Dávid, hanem egy újszövetségi hívő.
    Néha tényleg unom már ezeket az ószövetségi hasonlatokat. A táncolni vágyók általában az ószövetségi gyakorlatot, sőt Dávidot szokták felhozni a maguk igazolására. Én Jézust követem és nem Dávidot. Kegyelemből van üdvösségem és nem cselekedetek által. Amennyiben Dávid gyakorlatát követi valaki akkor nagyon hamar eljut az egy feleségtől az ágyasokig is. Volt már olyan magát kegyesnek tudó "hívő" aki ezzel magyarázta hogy miért tart a felesége mellett szeretőket, persze olyanokat akiknek nem volt férjük, mert ő ügyelt arra hogy a másét ne vegye el.
    Kéretik tehát tudomásul venni, hogy aki még mindig az Ó-t szereti az ne kívánja a kegyelmet.
    Én Krisztusban új teremtés vagyok, a régi elmúlt. Aki a régit(mindegyik ószövetségi szent csak hiányos előképe az Igazinak) preferálja az új, az eredeti helyett, a csak embert az IstenFia helyett, annak megkérdőjelezem hogy új élete van-e egyáltalán.

    VálaszTörlés
  11. En unnepsegre vagy evangelizalasra orommel megyek a roma gyulekezetekbe,ahol mindeg sok aldasban volt reszem.Szerintem az igen nagy baj hogy "mi magyarok,es hogy torekedjunk az igenyes zenere".Az Ur nem azt nezi hogy mien igenyesek vagyunk a zenere hanem mien szivvel enekeljuk,es jo volna mar letenni a kereszt ala a buszkeseget,hogy mi magyarok mindent jobban csinalunk.A nevtelen ironak csak azt ajallanam,hogy latogasson el egy roma gyulekezetbe is es nezze meg hogy a maguk egyszerusegeben mien szivvel dicserik az Urat.

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...