2009. november 2., hétfő

Hétfő - tanulás -világítás

Szegény halottak most már "fellélegezhetnek". Elmúlt november elseje. Én tudtam hogy katolikus vidékeken ilyenkor tombol a halottkultusz, de azt azért kevésbé vártam hogy az úgynevezett protestáns vidékeken is lángba boruljanak a temetők. Félreértés ne essék, nem annak vagyok ellene hogy elődeinkre emlékezzünk, hanem annak a sok járulékos elemnek, amelyek miatt a lényeg a legtöbbször odavesz. Arról nem is beszélve hogy a világítás, a halottakért tartott misék, imádságok mennyire távol állnak a bibliai tanítástól. Amikor az este jöttem hazafelé Tasnádról egy kicsit meglepődtem hogy a mi falunk(90 százalékban protestáns) temetői is fényárban úsznak. Mondtam is Kovács Tibinek, hogy ez mennyire meglep. Azt válaszolta hogy ez még a reformátusoknál is szokás errefelé.
-Jó, jó, de azért a baptista temetőben ugye nem világítanak?
-Azért azt nem hinném, de nézzük meg- válaszolta
Mikor a falu központjából felnéztünk a mi temetőnkre hát látjuk hogy ott is van vagy három fényforrás. Ez nem lehet igaz, gondoltam. Hívtam is azonnal a gyülekezeti elöljárót, hogy megkérdezzem miként is van ez. A magyarázat az volt, hogy vannak nem hívő hozzátartozók akik így emlékeznek. Egészen megnyugodtam. Nem vagyok egyedül a nézetemmel. Nekünk nem a temetőben kell világítani és nem a halottakért kell imádkozni, hanem az élők között kell fénykedni és addig imádkozni embertársainkért míg közöttünk vannak. Ámen!

A mai nap inkább tanulással telt. De azért arra is volt idő hogy valakinek a  számítógépén a rendszert(hogy melyiket? -Hát azt ami összeszokott omlani, a víííííndózt) helyreállítsam. Este pedig Judittal és Jéminával kirándultunk egyet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...