2009. február 7., szombat

Szombat - Ne szemetelj!

"Tűrte Miklós, tűrte, ameddig tűrhette, Azzal álla bosszút, hogy csak fel sem vette; Úgy mutatta, mintha nem is venné észre, Fülét sem mozdítá a nagy döngetésre. De, midőn egy dárda válla csontját érte, Iszonyatosképen megharagutt érte..."

Ez az idézet jutott eszembe a Toldiból, midőn ma reggel elöntött a bosszúság a már nem tudom hányadik levél miatt amelyben egy kifejezetten "felnőtteknek" szánt társkereső oldalra invitálnak. Mert az még hagyján hogy idegenek küldözgetnek ezt azt, hiszen azok rögtön a szemétbe kerülnek, de ha szövetségi elöljárótól, barátoktól vagy ha éppen családtagtól érkezik, az már annyira bosszantó hogy fáj. Aztán az az idézet is eszembe jutott hogy "Ám haragudjatok, de ne vétkezzetek: a nap le ne menjen a ti haragotokon;"Ef.4:27 és ezért szépen megnyugodva arra gondoltam hogy nem ártana felhívni a figyelmet e blogon keresztül is arra, miként lehetne elkerülni ezeket a botladozásokat. Tudom ugyanis hogy semmiféle rossz szándék nem volt azokban akiktől a levelet kaptam, sőt... Valószínűleg nem is tudj(t)ák hogy a személyes címlistájukat felhasználva küldözgeti e weblap(jhoos.com) a meghívókat. Azonban mégis elkövettek egy hibát amikor ők is megkapták e meghívót akkor nem vizsgálták meg a weblapot, mert hiteles volt a feladó barát, ismerős és valami jó kapcsolattartó közösségi oldalnak gondolták(pl. facebook, iwiw, netlog, orkut ...stb.) melyek most divatban vannak és regisztráltak az oldalon, majd letöltöttek egy kis programot. Az meg aztán gondoskodott a többiről... Nem mondom hogy én soha nem hibázok, de azért ügyelek arra hogy elővigyázatlanul ne sétáljak be ilyen csapdákba. Hogyan? Hát úgy hogy a böngészőmbe(Firefox) már eleve beállítottam egy tartalomszűrőt(WOT) ami minden idegen weblap letöltése előtt már figyelmeztet hogy "vigyázz mert veszélyes területre merészkedsz", sőt már a keresési eredményeknél is jelzi hogy mit érdemes és mit nem figyelembe venni. Ez egy kiegészítő a Firefox böngészőhöz és nagyon egyszerűen telepíthető innen.
Egy biztos, azok közül akik linuxot használnak egy sem küldött nekem ilyen kétes meghívót még akkor sem, ha hiányzott a böngészőjéből a fenti kellék. Tessék tehát vagy linuxot használni, vagy hozzáadni a böngészőhöz ezt.
Remélem hogy hasznos infót és jó tanácsot tehettem közzé harag nélkül :) Ha mégis neheztelne ezért rám valaki, bocsásson meg! Kérem!

2 megjegyzés:

  1. Hat Efraim en nem tudom hogy nekem is szole ez az egesz ,de a tegnap jelzedt valaki h en kuldtem neki egy failt es tuttom szerint en nem kuldtem,nem szoktam ilyesmivel foglalkozni ,sot meg meg se nyitom amiket kapok csak aszt ammit fontosnak gondolok.Az igazsag az h en nem is ertek anyira az egeszhez,bocsanat ha tenleg hibasztam.Udvozlom az egesz csaladot

    VálaszTörlés
  2. Kedves Margitka! Te csak a sokadik voltál a sorban, tehát nehogy magadra vállalj mindent :) Az a helyzet hogy a meglévő címlistákat használják fel az ilyen spam küldésnél. És azért kattint esetleg rá valaki, mert akinek a nevében küldik az fontos a számára...
    Tehát ha az én nevemben vagy bárki más nevében is menne levél ahol a tárgy mezőben valami hókuszpók van azt azonnal törölni kell... Köszönöm az értünk mondott imádságokat!!!

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...