2009. szeptember 3., csütörtök

Csütörtök - Aludtam rá egyet...

...mármint arra amit a tegnap gondoltam, de még most is úgy látom ahogy 24 órával ezelőtt. Az a helyzet hogy egyszerűen nem bírom megszokni az itteni temetési gyakorlatot, már ami az éneklést illeti és már oda jutottam hogy nem is akarom. Már értekeztem a temetési szokásokról itt és itt, de most az éneklésről van szó. Egyszerűen errefelé kiment a "divatból" a közös éneklés. Mivel vannak nagyszerű vagy kevésbbé nagyszerű énekkarok, ezért az énekszolgálat általában rájuk marad és ez már azonnal ki is zárja az igehirdetőt az éneklésből. A tegnap is az történt hogy a kezdőima után kértem egy közös éneket. Erre úgy néztek rám mint a lőtt medvére és hiába ismételtem meg hogy énekeljünk közösen egy éneket, az énekkar kezdett énekelni a "Karénekesből". Akkor vettem észre hogy csak egyedül nálam volt "Hit Hangjai" énekeskönyv. Rettentően rosszul esett hogy a jelenlevőknek csak egy kis töredéke(az énekkar) énekel, mi pedig a többiek csak állunk némán... Valószínűleg csak én éreztem így, mert senki másban nem láttam feszültséget, de ezután ígérem másképp lesz. Mikor a közös éneket kérem, még az ének számot is be fogom diktálni és ha más nem, akkor én fogom elkezdeni az éneket... Bármennyire legyen fenséges és művészi egy énekkar szolgálata, azért a hívők közös énekét semmiért sem szabadna mellőzni istentiszteleteinkről, legyenek azok akár temetési istentiszteletek is...

Egy másik dolog, amire nem csak egyet, hanem többet is aludtam és amiért többször is imádkoztam, az a múlt heti(aug.23) szolgálatom és az utána következő események. Az Úr kegyelméből nem először hanem talán már negyedjére vállaltam szolgálatot a magyarországi őskeresztyén felekezet keretei között megrendezett konferencián, Imrehegyen. Korábban még Novák Zsolt(jelenleg a Gyergyószentmiklósi Baptista Gyülekezet pásztora) testvérem hívott ezekre a konferenciákra, melyek az Életház Alapítvány által vásárolt missziós háznál voltak tartva, de legutóbb már Fehér Tamás testvérem(Kecelről) szervezte ez alkalmat. Hála az Úrnak én is sokat formálódtam és nyertem ezeken az alkalmakon és így volt ez legutóbb is, de szomorúan kellett megállapítanom hogy a Sátán még úgynevezett egyházi elöljárókba is belebújik. Sajnos bármennyire is szeretnék szebben vagy óvatosabban fogalmazni, ilyenkor mikor az ősellenségről a "Kígyóról" van szó egyszerűen nem tehetek mást mint nevén nevezem a mesterkedését. Az történt ugyanis hogy az elmúlt vasárnap az én testvéremet, Fehér Tamást(ha csak fele lenne bennem az ő szelídségének, a feleségem lenne a leghálásabb érte ), valószínűleg azért mert evangelizált kzárták a gyülekezetből. De nem ám úgy hogy összeül a gyülekezet közgyűlése és közösen határoztak, hanem csak úgy bejelentette az (f)egyházi alelnök hogy Fehér Tamás többé nem mehet a gyülekezetbe, mert ha mégis megpróbálja akkor a rendőrséget hívják majd segítségül. Amikor ezt meghallottam elakadt a szavam. Ilyen diktatórikus módszerek a Kárpátok Géniusza(Ceausescu) idejében voltak divatosak, vagy talán még az újkori gyurcsányizmushoz köthető ehhez hasonló, de még Tőkés László is jobban ügyelt a látszatra, mikor a nem kivánatos CE-seket takarította el az útból, mint ami az én testvéremmel történt. Nem, beszélva arról hogy egyik alkalommal egy pásztor arról beszélt nekem ott, hogy sajnos a gyülekezetében egyszerűen nem lehet értvényt szerezni a Biblia tanításának. Nem lehet fegyelmet gyakorolni. (Értsd:Bárki úrvacsorázhat, akármilyen életvitelt folytat). Erre tessék, aki az Úrért dobog azt eltávolítják. Az Úr legyen kegyelmes azokhoz akik még abban a közösségben léteznek. Hajlok arra hogy úgy lássam őket mint Lótot. Minden elpusztul körülöttük, de őket még ha tétováznak is az Úr angyalai megragadják és kiviszik onnan. Csak ha már kijutottak hátra ne nézzenek...! Az Úr Jézus igazítsa ki ha valamit nem úgy írtam, ahogy kellett volna, csak azért hogy úgy értsék ahogy Ő akarja!!!

Ma estétől kezdődött Gyergyószentmiklóson a sátormisszió, ahol Novák Zsolt, Kiss Zoltán, Székely Béla és Szabó Szilárd fognak igét hirdetni...napról-napra. Imádkozzunk értük!!!

Upgrade: A fenti írás pontosításra szorul: Igaz hogy az imrehegyi konferenciát őskeresztyén testvérek szervezték és az Életház alapítványt is ők alapították, de a felekezetük "hivatalos" része nem ért egyet azzal a kijelentéssel hogy "az őskeresztyén felekezett keretei között megrendezett konferencián". Azt a mondatot is korrigálom, ahol az áll: "...hanem csak úgy bejelentette az (f)egyházi alelnök hogy Fehér Tamás többé nem mehet a gyülekezetbe, mert ha mégis megpróbálja akkor a rendőrséget hívják majd segítségül." Nem az egyházi előljáró fenyegetőzött a rendőrséggel, hanem az aki egyetértett vele.

Úgy néz ki hogy ezt a blogot az őskeresztyén vezetők is "előszeretettel" olvasgatják és ennek tulajdonítható az az érzékeny reagálás, mely a helyesbítésemet is kiváltotta. Bármennyire lenne is hízelgő az a gondolat, mely szerint ezt az oldalt még egyházi előljárók is olyan orgánumnak tekintik, melyben még egy pontocskának("jótának") is mindig a helyén kell lenni, azt nem tudom megígérni hogy a jövőben sem fogok tévedni. Ugyanis ez nem "Biblia", de még csak nem is hivatalos közlöny, hanem olyan napló melyet egy boldog, de nem tökéletes ember vezet. Általában igyekszem arról írni aminek szem- és fültanúja voltam, vagyis amit átéltem. Azonban ha másodkézből származó információkra támaszkodva írok, akkor elkerülhetetlenek a fentebb említett pontatlanságok. Annyit tehetek ezek után -ha már e blogot is elsődleges hírforrásnak tekintik némelyek- hogy hasonló információ közlések elé beszúrom a "meg nem nevezett forrás(ok) szerint". Így azonnal kiszűrhető, mi az amit én vagy mi az amit más állít..., csak azért hogy engedelmeskedjek az "amennyiben rajtatok áll minden emberrel békességben éljetek" Igének.

6 megjegyzés:

  1. Részemről annyit,h várom már az Ur angyalait hogy kivezessenek, de amíg Ő nem küldi őket nem indulhatok(unk)...Hátra tekinteni nem akarunk...Csak az Urra,a célra aki számunkra mindig Dicsőbben tündököl!!!!!!!!!!!!!Svraka Zsuzsi Tompáról

    VálaszTörlés
  2. Szeret az Úr és nem hagy magunkra...!!! Ez a tudat áldás, erő, vigasztalás!

    VálaszTörlés
  3. Ámen!Ez tart bennünket életben!Svraka Zsuzsi

    VálaszTörlés
  4. Kedves kimoderált hozzászóló!

    Mivel nem vállaltad a nevedet, ezért a hozzászólásodat(szívesen elbeszélgetnék veled arról amit írtál, mert van benne valami, még ha nem is úgy ahogy te gondolod), nem teszem közzé. Úgy gondolom hogy azt nem nekem, hanem másoknak akartad írni rólam és más lelki vezetőkről névtelenül. Illik ilyet tenni? Többet gondoltam rólad... Nézd én vállalom amit írok és tudom hogy nem vagyok tökéletes. Olyan is volt hogy bocsánatot kellet kérjek amiatt amit írtam, de a te esetedben inkább azért imádkoznék hogy az Úr vegye ki a tüskét a szívedből.
    Ha gondolod írhatsz személyesen is a vefraim@gmail.com címre, amit úgyis tudsz.

    VálaszTörlés
  5. Kedves testvérem !
    Talán tudod, a Bibliában is vannak névtelen szereplők, és nem mindig negatív dolgot tudhatnak magukénak... Ha ide is írom a nevem, nem sok hasznod abból, lehet nem is tudod kiről van szó... Amit írtam, neked akartam írni, nem másoknak... és nem is zavar hogy 'kimoderáltál', célba ért az üzenet. Illik, nem illik, szeretném tudni mit gondoltál rólam (talán ha tudod a nevem, kiírod ide ?) Én nem akarok 'eleven szenet a fejemre'... Ha gondolod, én is bocsánatot kérek tőled, én sem vagyok tökéletes.... Köszönöm hogy imádkozol értem (névtelen is, az Úr tudja kiről van szó !), de nem tudom milyen tüskéről beszélsz ? én nem érzem...
    Áldon az Úr !!!

    VálaszTörlés
  6. Kedves testvérem!

    Adja az Úr hogy azokhoz a bibliai névtelen hősökhöz légy hasonló akikre hivatkozol.
    Írod hogy "nem sok hasznom" van abból, ha tudom a nevedet. Én azt is megkockáztatom hogy semmi hasznom. Azonban neked úgy gondolom hogy nagyon is a hasznodra lenne, mert szeretném elmagyarázni neked, hogy miért "szamár az ami messziről lónak látszik". Vagyis a tisztánlátásodat segítené...
    Egyáltalán nem sértettél meg, tehát nem kell bocsánatot kérned, sőt ha nem jelentkeznél személyesen a vefraim@gmail.com címen a további párbeszédre, akkor talán azt érezném amit az Úr Jézus érzett miután eltávozott tőle a gazdag ifjú. Szomorúságot, mert megkedvelte...

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...