2010. október 18., hétfő

"Miért van az hogy....

.... lányok nincsenek a ROMABISZ vezetőségében? Van az elnök, aki ugye általában lelkipásztor, meg a titkár és a gazdasági vezető akik mind férfiak, de nincs egy lány sem, akinek a kreativitása, szervezőkészsége vagy intuiciója a vezetőségben kamatozódna. Nem gondolom hogy a lányokban nem lenne meg a szándék arra nézve, hogy szerepet vállaljanak a ROMABISZ vezetésében. Azt sem gondolom hogy mi  hímsoviniszták lennénk. Inkább hiszem hogy egyszerűen csak elfeledkeztünk róluk. Mielőtt valaki a Biblia alapján az asszonyok vezető szerepéről kezdene elmélkedni, figyelmeztetem hogy itt nem a gyülekezetről beszélek hanem egy nagyobb ifjúsági szervezetről, ahol többnyire adminisztratív és kreatív feladatkörök vannak a meglévő lelki vezető (ROMABISZ elnök) mellett. Úgy látom hogy az eddigi három ember kevés ahhoz hogy teljes mértékben lefedje ezen feladatköröket. Talán ha a lányok közül is vállalnának egyesek több szerepet a ROMABISZ vezetőségében, akkor operatívabb munkát lehetne végezni. E mellett pedig  úgy jeleníthetnék meg és képviselhetnéka lányok igényeit és meglátásait, hogy azt figyelembe lehetne venni a táborok, konferenciák és egyéb közös programok szervezésekor is. Hogy a fenti kérdésre még milyen válasz adható én nem tudom, de várom....."

A fenti kérdés 2006 tavaszán foglalkoztatott. Azóta a ROMABISZ EMABISZ-ra váltott és utánam ez már a második vezetőségi ciklus, de a kérdés még mindig aktuális...

4 megjegyzés:

  1. ezen már én is gondolkoztam egyszer...
    egy lány látása sokszor különbözik egy fiúétól, másképp látják a dolgokat, s ez is szükséges egy ilyen vezetőségben.

    VálaszTörlés
  2. tudok lányokról, akik végzik a munkát vezetőség nélkül is, de megbízással. alázattal és akkor amikor szükség van. jobb is, ha így marad. szerintem:)
    azért meg lehet hívni őket,egyszer-egyszer, mikor-kit a tanácskozásokra. ez jó lenne, szerintem is.

    VálaszTörlés
  3. Jó megbeszélni közösen a dolgokat,szerintem a vezetés a férfiaké,láttam tolakodó nőt,aztán olyat is aki egy csapat férfi között tiszta egyedül volt.Azon gondolkoztam,hogy érzi jól magát köztük.

    VálaszTörlés
  4. Mint általában, a kérdés lényege nem a miért, hanem hogy egy adott helyzethez hogyan viszonyulunk. Nem a jó öreg baptista szokásokra akarok mindent fogni, de tény, hogy van egy "csomag", amit hozunk a múltból. Egy kicsit nekem ellentmondásos a helyzet, hogy egy lány lehet gond nélkül ifivezető, helyi szinten lehet kitűnő szervező, mégis országos szinten nem lehet beleszólása a dolgokba. Az tény, hogy három ember nem tud olyan mértékben fejteni ki hatékony munkát, mint mondjuk egy nagyobb csapat. "A jó szervező az, aki úgy megszervezi a munkát, hogy neki nem marad." Visszatérve a lánykérdésre, szerintem még az erdélyi magyar baptista közösségek nincsenek megérve arra, hogy a nőket elfogadják főszervezőként, elöljáróként, s nem csak háttérmunkásként.

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...