2010. október 25., hétfő

Vasárnap - Karácsony előtt...

"Miért van az hogy... sok templomból és házból karácsonykor nem
hiányozhat a fenyőfa? Miért figyelnek az emberek sokkal jobban oda arra,
hogy karácsonykor fenyőfát állítsanak mint, hogy Jézus Krisztus jól
érezze magát otthonaikban? Úgy látom hogy a karácsonyi láz, a
vásárlás,az ajándék és ezek között a fenyőfa kerít hatalmába sokakat.
Míg az ajándékozásnak látom a bibliai alapját, addig a fenyőfát nem
tudom hova tenni. Vajon milyen magyarázatot adunk arra hogy Krisztus
Urunk születésének ünnepén egy a pogány kultuszból átvett szimbólumot
helyezünk az előtérbe? Még ha jászolról vagy tömjénről lenne szó az
hagyján. A legtűrhetőbb magyarázat eddig amit hallottam az volt hogy
szerezzünk örömet gyermekeinknek, mert ők azok akik kívánják. És ha a
gyermekek majd Harry Pottert szeretnék karácsonykor megkapni, akkor még
az imaházban le is vetítjük nekik? Ugye hogy nem? Hallottam hogy egyik
gyülekezetben nyáron elhatározták karácsonykor majd nem állítanak
fenyőfát, de amikor beköszöntött az ünnep ott pompázott a szószék előtt
a FA, mert a szokás nagy Úr. Én sokáig meg sem akadtam ezen, egészen
addig amíg egy ökomenikus karácsonyi istentiszteleten a mellettem lévő
kórus rá nem zendített a fenyőfát dicsőítő énekre:

"...Ó, szép fenyő, ó jó fenyő, ruhádtól hadd tanuljak!

Reményed és hűséged ád erőt minden időkön át.
Ó, szép fenyő, ó jó fenyő, ruhádtól hadd tanuljak!"

Nem Krisztust, hanem egy fenyőfát dicsőített a templomban a nép. Ekkor

megundorottam a "KARÁCSONYFÁTÓL". Otthon a feleségemmel elhatároztuk,
hogy nem állítunk többet karácsonyfát.Nem volt könnyű, de sikerült. Nem
azért mert bűn lenne, vagy addig bűnt követtünk volna el, hanem azért
mert nem akarunk úgy és azt ünnepelni mint a világ. Legyen Krisztus
mindenek felett!
Hogy a fenti kérdésre még milyen válaszok adhatók én sejtem, de azért
várom...

vefraim@gmail.com
"

2 megjegyzés:

  1. Mikor először szembesültem én is a karácsonyfa pogány eredetével és jelentésével, annyira megborzadtam tőle, hogy nálunk is száműzve lett.

    Isten Fia emberré lett, hogy mint Megváltó az embereket megszabadítsa a bűnből és a Sátán rabságából. Ha emellett a kimondhatatlan értékű valóság mellet még valami öröm vagy hangulat kell, akkor jó elgondolkozni. Ne szennyezzük be ünnepeinket pogány szentimentalizmussal. Döntéseinknek következményei vannak. Nem tudhatjuk hány lelki áldást tartunk vissza egy ilyen „aprósággal”. Apró kis hűtlenségekkel kezdődnek a nagyobb bajok. Nem szabad tudatlanok legyünk. Nem lehet két úrnak szolgálni, még az apróságokban sem.

    Senkit sem akartam se megbántani, se kioktatni. Tudom, hogy nagyon sokat kell még tanítson, neveljen az Úr engem, és teljesen kegyelmére vagyok utalva. Csak azért írtam, mert szakad meg a szívem, mikor látom, hogy sokszor miket adunk át a gyermekeknek, fiataloknak, az örömszerzés címén, ahelyett, hogy az igazságra nyissuk fel a szeműket.
    Szeretettel
    Etelka.

    VálaszTörlés
  2. Az egyetlen dolog ami minket visszatart a fenyőfa vásárlástól az az, hogy meg márciusban is tűleveleket találunk itt-ott a házban. A külsőségek megléte, vagy hiánya nem tesz senkit kedvesebbé Isten előtt.

    Az pedig csodálatos dolog, hogy mindenki tiszta lelkiismerete szerint cselekedhet, hisz ő a szabadság lelkét adta nekünk.

    Máskor is feldíszítjük a házat, születésnapok, különböző évfordulók alkalmával. Születésnapok alkalmával is az ünnepelt fontosabb, mint a torta bár némelyek rengeteg időt fordítanak az elkészítésére.

    Az "Ó szép fenyő..." szerintem sem Isten népe közé való darab.

    Ifj. Tóth Imre
    Haarelm, Hollandia

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...