2008. május 21., szerda

Szerda

A tegnap három megyeszékhelyet (Nagyvárad, Zilah, Kolozsvár) is megjártam. Nagyváradon a missziókerületünk lelkipásztorai találkoztak egy informális megbeszélés erejéig. Délután kettőkor indultam haza és rövid micskei kitérő után(bevittem a a sajtó terméket) már fél négykor itthon voltam. Fél ötre volt megbeszélve a találkozó a fiatalokkal, akik elkísértek(ifj.Kovács Tibor, Gombos Ottó, Nagy Timea, Füstös Ági, Luczi Milka) Kolozsvárra. Néhány héttel ezelőtt hívott fel Bálint Dávid(ő a kolozsvári ifjúsági vezető), hogy vállaljak egy szolgálatot valamelyik keddi ifjúságin. A téma is meg volt adva: "Bátorság-Alázat" Érdekesnek ígérkezett a téma és míg készültem rá magam is épültem. A Mózes-Jézus-Pál életpéldák és tanításuk alapján vizsgáltam ezt a két erényt, melyeket minden igaz Krisztus-hívőnek bírni kell. Nem ellentét párról van szó, noha vannak akik úgy gondolják hogy e két erény nem fér meg egymás mellett, vagy egy időben. A bátorság megfelelő ösztönzés nyomán nőhet míg az alázat olyan erény amit hosszas és néha gyötrelmes tanulási folyamat révén sajátítható el. A világban sokféle motiváló erő hat bátorítóan a nem is annyira bátor emberekre(pl. pénz, dicsőség, félelem!), de mindentől erősebb és hatékonyabb bátorító a Szent Szellem. Csak az ő bátorításával lehet eredményesen az Úr Jézusról beszélni, mellette kiállni, az ördöggel szembeszállni. Ahhoz hogy valaki előtt alázatos legyek, ahhoz tudnom kell hogy kivel állok szemben. Ismernem kell a nagyságát hogy az alá tudjak szállni. Aki Istent ismeri az megalázza magát előtte ez természetes, de ahhoz hogy egymást különbnek tartsuk és egymás előtt is meg tudjunk alázkodni(nem csak szavakban) ahhoz meg kell tanulnunk a másikban is Jézust felismerni-látni és akkor nem nehéz alább szállni.
Ezen gondolatok köré épült az előadás, ami kicsit több volt mint egy óra, de nagyon figyelmes hallgatóság(kb.80-85fiatal) volt. Az előadást követő őszinte imádságok azt jelentették számomra hogy megérte elmenni Kolozsvárra. Az Úr tegye gyümölcsözővé az ottani ifjúsági munkát! Én pedig tanulom tovább az alázatot... Ámen!

Hajnali egy után értünk haza. Szeret az Úr!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...