2010. április 23., péntek

Van nekem egy 81 éves barátom - Dr. Steiner István

Hogy ez miként lehet ekkora korkülönbség ellenére azon én is csak töprengek, de még ha nem is értem akkor is azt tudom mondani hogy van ilyen.
Dr.Steiner István testvér(California), Csopják Attila(egyháztörténészeknek sokat mond ez a név) testvér unokája, éppen  ma 81 éves.
Úgy 11-12 évvel ezelőtt találkoztunk először a Székelyföldön. Akkor én még huszonvalahány évesen, ő pedig a hetvent pedzegetve jártuk végig a történelmi Magyarország erdélyi határvonalát. Az ő történelmi tapasztalata(Budapest '45-ös bombázását és az '56--os forradalmat is túlélte)  és az én történelmi örökségem volt az ami nagyon egyvonalúvá tett minket, de talán az Úrért és a külhoni magyarokért való tenni akarás még annál is több volt. Áldassék az Úr neve! Azóta voltunk már a Fekete- és Fehér-)Tisza forrásánál is, miután végiglátogattuk a kárpátaljai gyülekezeteket és a tavaly előtt Erdélynek ezen a táján bolyongtunk, hogy megfelelő táborhelyet keressünk a gyermek és ifjúsági missziónak. A HOREB alapítvány létrejötte is az ő nevéhez fűződik, ami végül is megvásárolt egy 16 és fél hektáros területet 15 ezer euróért(Tripó István alku-stratégiáját követve 30000-ről jutottunk a vételárig) Csucsától 8-km-re a Rézhegységben. Hiszem hogy az evangélium terjedése és az üdvözülendők számának gyarapodása követi mind azt az áldozatot, melyet a testvérem-barátom hozott. Ő még hetven-nyolcvan évesen is aktívan dolgozott(chipeket tervezett, minden mobiltelefon magában hordozza a munkáját), azért, hogy Kárpátalján, Erdélyben imaházak épüljenek (Guton, Rafajnán, Homoróddarócon, Székelyudvarhelyen, Csíkszeredában, Székelykeresztúron,Gyergyószentmiklóson, Szilágyballán, talán nem is soroltam fel mindet) valamint hogy a Hargita Keresztyén Táborban éveken át kedvezményes díj fejében, vagy akár ingyenesen gyermekek táborozás közben ismerkedjenek az evangéliummal.
Adjon az Úr neki még lehetőséget és erőt arra hogy a tavalyi hátgerinc műtétje után még eljöhessen Erdélybe(szíve csücske), hogy itt is adjon dicsőséget az Úrnak!!!
A 134. zsoltárral köszöntöm! Az Úr áldja meg az én 81 éves testvéremet-barátomat!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...