2008. november 5., szerda

Szerda

Az elmult ket nap bejegyzesei eleg rovidre sikeredtek, mert uton voltam es mire ejfel utan hazaertem inkabb valasztottam azt hogy lefekudjek, mintsem hogy meg irjak.
Hetfon delutan Juditkaval es Tirzaval meglatogattuk az unokatestvereket Zilahon. Ha mar ott voltunk akkor Lajos testverem(sogorom) megkert hogy az esti alkalomra, amikor a szolgalattevok osszejonnek, keszuljek egy rovid homiletika eloadassal. Imadkoztam es az Ur segitsegevel tartottam egy rovid (?) bevezetot majd a bibliaorai iget vettuk a gyakorlati peldahoz. Az osszejovetel utan 8-9-ig Lajossal es a fiatalokkal fociztunk egyet az egeszsegunk vegett...
Kedden reggel visszajott Marika a testveretol, hogy segitsegunkre legyen, mert szerdatol a felesegem Debrecenben kell legyen(Viragot kell oltasra vinni, suli, stb.). Delutan pedig Gombos Ottoval, Kolak Denisszaval es Fustos Agival elindultam Kolozsvarra, ahova azert hivtak hogy tartsak egy eloadast a fiataloknak. Az eloadas temajat ram biztak es en eltem is a lehetoseggel, hogy azzal szolgaljak ami a legutobbi idoben eleg sokat foglalkoztatott engem. Az eloadas cime " Biblikus eletvezetes az egeszseges feltamadasert" volt es az 1Kor. 6 es 15 reszbol olvastam hozza az igeket. Eleg sokan osszegyultek a vegere 100 korul volt az egybegyultek szama es ugy vettem eszre hogy erdekelte oket a fokent testunkrol szolo eloadas. Roviden osszefoglalva mondanivalom lenyege az volt hogy nem mindegy mikent banunk a testunkkel, mert ez tamad fel majd az utolso napon. Ez elvetett testbol kel ki az uj ami igy nem fuggetlen a korabbitol. Ugy tapasztaltam hogy meg a hivok kozott is eleg nagy zavar van ezen a teruleten, mert annyira elvalasztjak(szembeallitjak) a testet a lelektol hogy kulon kezelik egyiket a masiktol, ami egyaltalan nem egeszseges gondolkodas. A halalban a testunk ugyanis nem semmisul meg csupan atalakul(porra lesz), de ebbol(a meglevo anyagbol!!!) Isten ujat formal. Az feltamadt test tehat a reginek az egyenes jogutodja. Ezert fontos hogy tisztan tartsuk a testunket kivulrol(testapolas, tisztalkodas, egeszseges etkezes stb.), belulrol(szem, nyelv, gondolat, erzelmek,... tisztasaga) es dicsoitsuk Istent a testunkben.
Tiz ora is reg elmult mire elindultunk hazafele es ejfel utan haromnegyed egy korul erkeztunk haza...

15 megjegyzés:

  1. Mi is dicsoitjuk Istent minazert amit velunk tett,es azert is amit altalad vegez a Szentlelke altal gyulekezetekben,fiatalok kozt.Az Ur alldjon orizzen es vezessen minden utadon.A szekelyfoldrol - hianyoztok!

    VálaszTörlés
  2. azt meg honnan vetted, hogy ugyanaz a test tamad fel, amely elporladt?
    szerintem, benned is nagy zavar van a temaval kapcsolatban.
    mi lesz a szentekkel, akiket elegettek? vagy azokkal, akiknek szetteptek a testet a vadallatok, stb?
    1Kor. 15. ajanlom a figyelmedbe.

    VálaszTörlés
  3. Kedves "Névtelen"(csak te hiszed azt hogy nem tudom ki vagy) barátom!

    Látom hogy nem először szólsz hozzá a bejegyzéseimhez és volt olyan is amit nem engedtem megjelenni, éppen azért mert nem vállalod a neved, de erre a felvetésedre kénytelen vagyok reagálni. Kivételesen azokért akik hozzád hasonló felvetéseket hangoztatnak...
    Éppen az a zavar benned is kedves batátom hogy nem tudod elhinni hogy Isten azokat is feltámasztja akiket elégettek, megettek ...stb.
    Azt gondolom elhiszed hogy Isten a porból teremtette az embert, de azt már nem tudod elhinni hogy a porrá lett embert ismét megtestesíti?
    Ha elolvasod az általad is jelzett szakaszt akkor láthatod hogy a hasonlatban is vetőmagból lesz az új élet. Tehát az elvetett mag faja és minősége meghatározza a későbbi termést. Az Úr legyen kegyelmes hozzám és adjon neked bátorságot a neved viseléséhez!!!

    VálaszTörlés
  4. Biblikus eletvezetes az egeszseges feltamadasert.
    Ez volt tehát az előadásod címe. Milyen kapcsolatot vélsz felfedezni a testápolás és az egészséges feltámadás között?
    Az a keresztyén, akit a férgek ettek meg elevenen egy kínai cellában, milyen higiéniával rendelkezett halálakor? Vajon egészséges feltámadásban lesz része?
    Az egyiptomi hadseregben szolgált egy katona, aki bizonyságot tett hitéről a kiképzőtisztjének. Később a Nílusban találták meg a holttestét darabokban. A karórájáról ismerték fel, hogy az ő kézfoszlánya volt. Milyen higiéniai állapotban találta a halál, és milyen egészséggel fog rendelkezni feltámadásakor?

    Nem a feltámadásban kételkedem, és nem abban, hogy megdicsőült testet kapunk az Úrtól - hanem abban, hogy összefüggés van a testhigiénia között és a feltámadáskor kapott testünk egészségi állapota között.

    Ha minden bejegyzésemet hajlandó vagy vállalni, én is hajlandó vagyok a nevemet vállalni.

    Ha igeileg megalapozatlan dolgokat állítunk, számíthatunk kritikára is. Ezzel én is így vagyok. Ettől nem kell félni.

    VálaszTörlés
  5. Azt mondod, hogy ápolnunk kell a testünket, hogy majd egészségesebbek legyünk a feltámadáskor?
    Szóval úgy értsem, hogy ha rendszeresen mosakodom, és rendszeresen mosok fogat, egészségesebb testem lesz a feltámadáskor?
    Valóban ezt tanítottad több mint 100 embernek?
    És bevették a tanítást?
    Esetleg írd meg az igehelyeket is, ahonnan inspirálódtál.

    VálaszTörlés
  6. Nem az a fontos hogy a halál pillanatában milyen higiéniával rendelkezünk, hanem hogy mindennapjainkban mennyire tartjuk tisztán a Szent Lélek templomát...

    VálaszTörlés
  7. Az egészséges feltámadás alatt kedves barátom azt értem hogy valaki az életre támad fel.
    Egészségtelen feltámadás alatt pedig azt értem aki a kárhozatra támad fel...

    VálaszTörlés
  8. Eddig még mindenkinek megjelent a hozzászólása aki vállalta a nevét. Ezért nem értem a félelmedet...

    VálaszTörlés
  9. Engem nem zavar az, hogy tutdod vagy nem tudod, ki vagyok. A témák, amiket felvetsz, az a lényeg, ahhoz szólok hozzá, mert lehet hozzászólni. Ha néha olyat olvasok, nem csak nálad de másnál is, ami az eddigi igei ismeretem szerint nem helyes, azt szóvá teszem. De , hogy tudd, a legtöbb írásod érdekes és tetszik. Ne félj tőlem, nem harapok.
    Áldjon az Úr!

    VálaszTörlés
  10. Most látom, hogy mások is írnak névtelenül a blogodba. Csak jelzem, hogy az a sok névtelen nem mind én vagyok.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Barátom!

    Úgy látom hogy félreértetted az előadás címét, mert nem arról értekeztem én hogy aki csonka vagy beteg ezen a földön az a feltámadáskor is beteges lesz. Arról beszéltem hogy aki az életre akar feltámadni annak nem szabad elhanyagolnia a testét. És nem csak a külső hanem a belső higiéné is tárgyalva volt. Kár hogy nem voltál ott...

    VálaszTörlés
  12. Egyébként most a téma miatt jelentettem meg a véleményedet, mert valszeg nem csak te érthetted félre a címet.
    Már korábban megígértem hogy névtelen megjegyzéseket nem engedek ki, mert voltak(vannak) sajnos káromkodó gyalázkodó megjegyzések is és nem akarok különbséget tenni.
    Tehát ezután sem fog megjelenni névtelen replika, de szívesen levelezgetek veled privatban is, mert az építő kritikára nekem is szükségem van.
    Köszönöm hogy megértesz!
    Az Úr áldjon és őrizzen!

    VálaszTörlés
  13. A Biblia nem ismer egészséges vagy egészségtelen feltámadást.
    A cím volt rosszul megfogalmazva. Nem én értettem félre, hanem félreérthető volt.

    VálaszTörlés
  14. Efraim,
    bocsánatot kérek a csípős hangnemért.
    Üdv. János.

    VálaszTörlés
  15. Igazad van a félreérthetőséget illetően...

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...