2008. november 22., szombat

Szombat

Ahogy ígértem most jövök a beszámolóval. Csak erős idegzetűeknek...!!!

Ahhoz hogy jobban érthető legyen a dolog visszautalok a szerda estére, mert akkor beszéltem az áldásról(lsd csütörtöki bejegyzés) és úgy gondolom hogy akkori bizonyságtételemet érte próbatétel...
Na akkor most rátérek a történtekre az elejéről kezdve. Csütörtök este vacsora közben vitatkoztak a gyerekek arról hogy kinek mire lenne szüksége. Ez is az is szóba került mely dolgok pénzbe kerülnek, mire megszólalt a kis Tirza:
-Nem hallottátok hogy most spórolni kell, mert édesapámnak nincs sok pénze?
-Jó jó, de azért csak van, mert pl. internetre is mennyit fizet- vágott vissza Juditka
Hát igen valamennyire igaza is van, mert itt Érszőllősön csak mobil internet van és az nem olcsó mulatság havi 20 EUR-ba kerül. Épphogy véget ért a fenti párbeszéd megcsörrent a mobilom az elnök testvér hívott:
-Áldjon az Úr Jézus! Otthon vagy?
-Áldjon az Úr! Igen
-Beszélhetünk...? - ez már a hangsúlyánál fogva is többet sejtetett
-Igen beszélhetünk
-Hát először azt szeretném kérdezni hogy vasárnap majd.... - ebből rögtön tudtam hogy a súlyosabb téma a beszélgetés második részében lesz, miután az elsőn(vasárnapi közös kolozsvári szolgálat megbeszélése) túl leszünk. Mikor ezen túl voltunk akkor jött a következő felvezetés:
-Hát van itt még valami amiről beszélnünk kell...
-Tessék, hallgatom...
-Megérkeztek a telefonszámlák(Ebaptifon előfizető vagyok) és hát itt neked vannak olyan tételek amelyek nagyon magasak... -aha... helyben vagyunk gondoltam magamban, biztos több lett a számlám mint szokott és arról lenne szó hogy levonhatják e a fizetésemből
-Milyen magasak, mennyi lenne...? - 200-300-400-500 RON is megfordult a fejemben(850 a fizetésem)
-Ezek nagyon magasak, nem is tudom hogy fogod kifizetni...
-De hát én semmi különleges dologra nem emlékszem. Nem használtam többet a telefonomat mint máskor. Nemzetközi roamingom nincs, tehát külföldön nem használom a telefont. -közben mindenféle eszembe jutott. Vajon nem játszottak vele a gyerekek, nem jutott rövid időre is illetéktelen kezekbe, nem nyomódott meg rajta valami külföldi szám és úgy maradt volna a vonal...stb.stb. Ilyenkor nagyon gyorsan tud pörögni az ember agya, rövid idő alatt rengeteg verzió megfordult a fejemben.
-Te szoktál internetezni igaz....?
-Igen
-És milyen gyakran, vagy hogyan?
-Hát én nagyon sokszor rákapcsolódok, mert a mobil nálam szokott lenni és sokmindent azon keresztül intézek...
-Na hát ez az, mert itt ilyen gprs hívások vannak amelyek nagyon drágák
-Na jó de mégis mekkora az az összeg ami rám van mérve -már rettenetesen fel voltam csigázva
-Hát....- éreztem hogy nem szívesen mondaná az én testvérem mert nagyon nagyon sajnál. Gondoltam magamban, valahogy lesz még akkor is ha az egész havi fizetésem rámegy csak tudjam hogy mennyi az annyi... Az Úr majdj gondot visel...-nyugtatgattam magam
-Na mennyi....?
-87 millió
-Mennyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii?
-87 millió régi pénzben, ami új pénzben 8700 RON
-Hát ez nem lehet igaz.... -még jó hogy ültem, mert ez az összeg letaglózott. Juditka tjól beletrafált, amikor az internetköltségeket említette.
-Az a helyzet hogy ezek a nagyobb összegek csak most november 2-tól jelentek meg. Másodikán este van egy 200 valahány eurós összeg, aztán ami még ennél is nagyobb az 10-én este az is valami gprs hívás 1800 euró.
-De hát én semmit sem változtam internetes szokásaimban, ugyanúgy használom a netet mint korábban és eddig ilyen problémák nem voltak...
-Én sem tudom hogy hogy lehet, de itt ezt írja... Hol voltál 10-én este? -na hol is voltam, gyorsan pörgettem magamban vissza az eseményeket(ilyenkor is nagyon jó hogy blogot vezetek, mert onnan könnyebb visszaemlékezni), hoppá megvan!
-Zilahon voltam a sógoroméknál Lajoséknál. Már reggel odaérkeztem hozzájuk apósommal és este imaalkalmon voltam.
-Na abban az időben történt pl. az 1800 eurós hívás - az én testvérem így fogalmazott de ez nem hívás hanem adatforgalom. Ekkorra már világossá vált előttem az hogy nem külföldi hívások okozták a nagy összegeket(tehát forróvonalak, nyerő vonalak kizárva, tasnádi cigányok, gyermekek, családtagok felmentve), hanem az internetes adatforgalom. A nagy összegek mind akkor keletkeztek amikor nálam volt a telefon. Én vagyok a felelős, de hát akkor mi történhetett. Van a telefonomon egy internet megosztó program ami lehetővé teszi számomra azt hogy bárhol bárkinek internetet adjak wirelessen. Többször is éltem már ezzel a lehetőséggel. Pl. szövetségi tanácsülésen is én szolgáltattam a többieknek internetet. De hát az csekély forgalmat jelentett. A szerződésemben 4GB adatforgalom van biztosítva havonta, amit egyszer sem tudtam kihasználni mivel itthon nem működik a 3G(szélessáv) hanem csak EDGE van, ezzel is max. 17 k-val tudok csak letölteni. Hónapról hónapra gyültek is nekem a gigabájtok úgy hogy amikor Zilahon voltam arra gondoltam - mivel ott van 3G- amíg én imaközösségben vagyok addig a laptopom is dolgozzon. Elindítottam tehát az egyik legújabb linux disztribúciónak(Linux Mint) a letöltését. Kb. 1 GB nagysága lehetett, aztán azon az estén volt a skype konferencia az alkotmányügyi bizottságban, mint ahogy arról már akkor beszámoltam. Lehet hogy mégis átléptem volna az adatforgalmi korlátot és ezek már a büntető tarifák? Létezik hogy valaki internetet lopott volna tőlem? Ilyen és ehhez hasonló emésztő kérdések rágták a belsőmet míg az elnök testvérrel beszélgettem, aki nem sok jóval kecsegtetett, de mégis tőle telhetően nyugtatgatott, hogy majd utána érdeklődik a dolgoknak.
-Én azt hiszem hogy valami nagy tévedés történt. Nem szüntettétek meg a szerződésemet?
-Nem egyáltalán -válaszolta
-Akkor nem járt le?
-Hát mikor kötötted?
-Azt hiszem februárban
-Hát akkor még nem telt le az egy év, amennyire kötöttük a szerződést.
-Akkor végképp nem tudom hogy léphettem át a 4GB korlátot.
-Na azért aludj nyugodtan, majd utánanézünk mit tehetünk...
-Köszönöm. Áldjon az Úr!
Hát utánanéztem én és láss csodát kiderült hogy nincs büntetőtarifa, hanem ha valaki át is lépi a havi forgalomkorlátot akkor leszűkítik a sávszélességét 3G-ről arra a szintre ami pl. Érszőllősön van. Nincs tehát és nem is lehet túlszámlázás. Azért Internet Unlimited Home a szolgáltatás neve, mert korlátlan adatforgalmat biztosít, de csak 4Gb mehet szélessávon. Velem az fordulhatott elő hogy nem vették figyelembe a szerződésemet, mert ha valakinek nem ilyen a szerződése hanem a minimális, amiben csak intenet eléhetőséget kér, akkor 1MB forgalom TVA-val együtt 1EUR, ami azt jelenti hogy egy gigabájtért ezer eurót kellene fizetni. Meg is néztem hogy november 10 után most mennyi a számlám #415* -ot hívtam és tessék 467 EUR-t mutat. Tíz nap alatt, de igaz hogy mostanában nemigen jártam olyan helyen ahol 3G lenne. Fel is hívtam a tegnap Gergely István testvért hogy mondjam neki mi a helyzet. Ő arról tájákoztatott hogy telefonált Bukarestbe és az Orange egyik ügyvivője is hüledezett és azt mondta hogy ilyen még nem volt, nem tudja miként lehet ekkora a számla végösszege, majd hétfőn utánanéz. Én azt hiszem hogy csak az a helyzet amire korábban gondoltam hogy nem vették figyelembe a szerződésemet, annál is inkább gondolok erre, mert amióta kértem egy adatkártyát(november 2-től) a meglévő szerződésemre, azért hogy ha elmegyek a telefonnal itthonról akkor is lehessen itthon internetezni, azóta vannak ezek a problémák. Lehet hogy valamit összezavartak. Mindenesetre most már egészen nyugodt vagyok, de eléggé nagy próbatétel volt nekem, mert még talán az elnök testvérnek is úgy tünhetett hogy "na ez az Efraim a sok internetes működésével valami nagy bajt csinált, lám lám..." Aztán a feleségem is és a gyerekek is elsőre amikor hallották a 87 milliót(ami most már több mint 100 millió 20 nap alatt) elkerekedett a szemük és arra gondoltak hogy akkor még én beszélek itt arról hogy takarékoskodni kellene...
Annak ellenére hogy most már nyugodt vagyok, azért egy kis izgalommal várom a hétfőt hogy vajon mivel áll elő az Orange. Azt hiszem egyedül vagyok az országban aki falusi lelkipásztor létére, többnyire gprs-EDGE lefedettségű területen mozogva, egyszemélyben, egy árva mobilról, csekély internetes forgalommal, 20 nap alatt több mint 2500 Eurós tartozást halmoztam fel. És erről még írásom is van. A legkevesebb hogy bocsánatot kérnek, ezért a megrázkódtatásért, lelki terrorért... Ha pedig még tovább folytaják a nyaggatásomat hát az Úr legyen irgalmas az Orange dolgozóihoz, de törölje el az ilyen céget a Föld színéről, mert akkor már az ördög munkáját látnám benne és tudjuk hogy az Úr Jézus azért jött hogy az Ördög munkáit lerontsa!!!
Bocsánat hogy ilyen hosszúra nyúltam, de talán más is tanul belőle így is úgy is...

2 megjegyzés:

  1. Jajj ez valammi tevedes ilyent nem halotam meg soha hisszem hogy rendezodni fog a dolog mer igy semmi kep nem maradhat ,nem tudom mit mondjak de ez valammi........,adjon az Ur megoldast.

    VálaszTörlés
  2. Hát ez szörnyű helyzet! Tegnap este elmondtam a férjemnek, hogy mi történik veletek. Megdöbbentő, hogy történhet ekkora tévedés! Hiszen elég lenne ez az összeg 20 évi bérletre (mi 35 lejt fizetünk havonta)!Imádkozunk értetek, hogy az Úr szabaditson ki ebből a nehéz próbából!

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...