2009. január 17., szombat

Szombat - Vége!!!

....mármint a vizsgáknak. Hála az Úrnak -aki mindeddig megsegített- hogy még jóval vizsgaidőszak befejezése előtt(jan.31) az utolsó vizsgán is túljutottam. Igaz az eredményt még nem tudom, de azt igen hogy amennyit írtam az bőven elégséges ahhoz hogy ne bukjak meg. Mára viszont kijavították a gazd.tört. dolgozatomat és négyes(jó) lett. Örülök neki. Mindjárt indulok haza(du. 3 óra), de anyósomat és a húgát Gizikét még előbb kiviszem Vámospércsre az édesanyjukhoz....

A tegnapi temetésre visszatérve elmondhatom hogy, eddig már sok temetésen(kb. 40.-50) részt vettem, de ilyenen mint a tegnapi még nem. Az elhúnyt testvérnő mintegy nyolc évvel ezelőtt tért meg és a család többi tagja még nem tért meg, de nem ezért volt különleges ez a temetés hanem egyébért. A tegnapi temetés különlegességét a külsőségekre ill. a formalitásra értem. Már korábban írtam itt arról hogy milyennek látom errefelé a a halottkultuszt, de a tegnap után kénytelen vagyok korrigálni korábbi megjegyzésemet úgy hogy az Érszőllősre vonatkozik. Ottományban ugynis nagyon megadják a módját a temetésnek. Nem is halottas szekér hanem traktor(méltóságteljesen duruzsolva), viszi a koporsót. A sírásóknak volt egy vezetőjük, aki mikor kiértünk a temetőbe odajött hozzám és egyeztetett arról hogy mikor legyen a hantolás. Amikor befejeztem a temetőben is a szolgálatot elkezdődött a hantolás, de nem úgy ám ahogy eddig láttam... Máshol egyszerű deszkákkal fedik le a koporsók, de itt ezek kettéhasított gerendák voltak. A sírásók felsőkarján szép fehér kendő jelezte hogy ők a hivatásos közreműködők a sír körül. A koporsót fedő gerendákra perzsaszőnyeget terítettek, arra pedig lepedőt, majd a lepedőre fóliát helyeztek(vízszigetelés miatt?) és csak ezután kezdték számszerint 10-en(!) a hantolást kapákkal, lapátokkal. A sírgödör négy sarkát vesszővel jelölték az esztétikus forma kialakítása végett. Ez elég sok időt vett igénybe, de végül olyan "szépre"(nem morbid?) formálta a "mester" a hantot(még meg is lapogatta) hogy inkább egy tortára asszociált az ember mint sem arra ami előttünk volt...Eddig azt hittem hogy a Székelyföldön láttam eddig a legliturgikusabb hantolást, de most már nem mondok ilyet...

Este 6-ra Kéczbe mentem először a magyar gyülekezetbe, majd utána 7-től a cigányok közt voltam, ahol a bibliaóra után előkészültünk a vasárnapi választó közgyűlésre és az úrvacsorai közösségre...
énekesek
Fehérkendősök

hantolás

formázás

Végül egy hír ami nagyon is ide kapcsolódik, mert a keresztyén USA mítoszának is lassan befellegzik, illik temetni...
Ez most Amerika...: Homoszexuális püspök mond imát Obama elnökért, ahol ugyan Rick Warren mondja a "fő" imát, de hát ezen az eseményen nem ő a nagy szám hanem homoszxuális imatársa...

2 megjegyzés:

  1. Szégyen és gyalázat a "keresztyén" USA-ra, ahol az egyik legelterjedtebb vallásfelekezet a baptista, hogy egy Istentelen, gonosz és perverz meleg mondjon imát az új elnökért. Meg vagyok győződve, hogy Isten ezt sem fogja büntetés nélkül hagyni. Kíváncsi vagyok, hogy Rick Waren felfogja e merni vállalni Jézust mint megmentőt az imájában?!

    VálaszTörlés
  2. Rick Warren felvállalta Jézust az imájában.
    Itt élek már egy ideje, és egyre világosabbá válik számomra, hogy Isten hatalmasan használta és még használja ezt az országot áldásul a világnak.
    A legtöbb misszionárus innen megy ki a szolgálatra, a legtöbb mártírt ez az ország adta az evangéliumért, a legtöbb segélyt ez az ország adja a katasztrófasújtott területekre, a legtöbb orvosi, egészségügyi segítséget ez az ország nyújtja a harmadik világnak, a legkiválóbb igehirdetők, ez csak a személyes véleményem, ebben az országban szolgálnak. (A felsorolás konkrét adatokkal bizonyítható).
    Még mindig... pedig sokat romlott ez az ország erkölcsileg az utóbbi évtízedekben. Mégis, még mindig többek és jobbak, mint bármely más ország a világon.
    Nem lehet kimondani azt, hogy Ez most Amerika, csak azért, mert egy homoszexuális pap is meghívót kapott az új elnök beiktatási ünnepére.
    Valóban, ez egy rossz jelzés volt, de nem ez Amerika.
    Lukács János.

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...