2007. november 14., szerda

Szerda

Ezt a blogot Debrecenből jegyzem, mert a micskei összejövetel után a feleségemmel és a legkissebbik lányommal(Tirza) átjöttünk. Holnap ír zh-t a feleségem és holnap kellene megcsináltatni a kicsinek is az útleveletz. A régi ugyanis 10 nap múlva lejár. Ha az Úr megsegít akkor én holnap délután haza megyek de a feleségem még marad péntekig, amikor apósomék majd elhozzák.
Mikor megérkeztünk Micskére még éppen ott volt Hubert Imi(Szabó Barnabás feleségének a bátyja, magyar lelkipásztor, de román gyülekezetben Arad mellett) két teológussal(Kiss Lehel, Borzási Csaba), akik Ippre igyekeztek és mivel Imi Zilahra tartott vele utaztak. Sajnos az esti alkalmon most nem tudtak részt venni, de remélem hogy egyszer hosszabban is elbeszélgethetünk Imivel akit már rég ismerek de keveset tudok róla...
Az esti alkalmon most többen voltak mint eddig, aminek örültem és továbbra is bátorítottam a nőtestvéreket az imára, mert úgy vettem észre hogy a gyülekezetben nincs szavuk...
Debrecen felé most Székelyhídon keresztül Létavértesen át jöttem, ahol csak este 11-ig lehet átkelni a határon. Minden gond nélkül jöttünk át, de egy érdekes párbeszédre figyeltem fel a román és a magyar határőr között. Mivel a gyülekezeti alkalom után indultunk, a bibliámat a müszerfalra tettem az ablak alá és ott felejtettem. Közvetlenül a biblia fölött az első szélvédőn pedig ott van egy rendőrségi matrica, amit Islik Tibor(Csákánydoroszló) ragasztott oda, azzal a jelszóval hogy azt megbecsülik a rendőrök. Én sokszor elfeledkezek róla és későre esik le amikor rendőrök mosolyognak és kollégájuknak hisznek... most is így történt. Nézi a román határőr a jelvényt és odahívja a magyart is
-Nézd ez rendőr
-Igen- válaszolja a magyar
-de... - mutogatni kezdi a magyar kollégájának a Bibliát és értetlenkedés tükröződik az arcán
-Krestyen -próbálja magyarázni a magyar határőr gyenge román nyelvtudásával
- Van olyan? -hitetlenkedik a román - Gondolom az utóbbi időben sokat nézi a magyar híradásokat és nehezen tudja összeegyeztetni a "rendőr" és "keresztyén" szavakat ha magyar állampolgárokról van szó. (Bezzeg Romániában még keresztyén rendőrök egyesülete is van... és még nem is ismeretlenek. )
-Igen keresztyének vagyunk - mondom, de nem hagyom cserben a magyar rendőrséget
-Isten áldja - köszön a román határőr. A magyar rendőrség nevében fogadom az áldást. Rájuk fér.
- Viszontlátásra - momolja a magyar. Ennek pedig én kivántam Isten áldását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...