2007. augusztus 11., szombat

Szombat

Van valami amire vissza szeretnék térni egy korábbi blogbejegyzés kapcsán, mert valakiket sérthet a félreérthető fogalmazás. Ezért pontosítani szeretnék annak a levélnek nyomán amelyet ma kaptam.

Itt a korábbi bejegyzésből egy részlet:

"....Először bementem a Szövetségi irodába ahol már vártak apósomék akik Mirjámot elhozták Váradra és itt találkoztam Kovács Gyula testvérrel is aki aláíratott velem egy elismervényt 205 dollárról. Persze ide is adta a pénzt azzal a megjegyzéssel, hogy amerikai testvérek adománya és így osztották el hogy minden lelkipásztornak jusson. Nem utasítottam vissza. Gondolom hogy a szolgatársaim sem fogják. Imameghallgatás ez mert sokáig bizonytalan volt az augusztusi lelkipásztori hét megszervezése anyagi támogatás hiányában. Önerőből csak nagyon kevesen jelentkeztünk arra a hétre. Most azonban szerintem a "kicsinyhitüek" is eljöhetnek, mert az Úr kirendelte a "hozzávalót". Dicsőség az Úrnak és köszönet az amerikai testvéreknek!!!!!!" http://vefraim.blogspot.com/2007_08_05_archive.html

Itt van a ma érkezett levél:

Kedves Efraim testvér
Kívánok nektek jó nyaralást, kellemes szabadságot. Az alábbi leveledből zavar a kicsinyhitű kifejezés, amit azokra alkalmazol, akik nem jelentkeztek a Hargita-i táborozásra. Úgy gondolom, hogy azon szolgatársaidat, akik amúgy együtt munkálkodnak veled országszerte az Úr munkájában, és akikről nem tudod, csak feltételezed a távolmaradásuk okát, nem kellene ilyen jelzővel illesd.
Őszinte testvéri szeretettel,
XXXXXXXXXXXXXXXXXX

és itt a válasz:

Kedves Testvérem!

Én nem tudom hogy ki jelentkezett be és ki nem, mert nem nálam kell jelentkezni. Csupán az van, hogy hallottam néhány olyan választ arra a kérdésre hogy jöttök e a lp. hétre, amely így hangzott: "...mennénk de nincs rá anyagi fedezet" vagy "...túl drága"...... Na, hát akinek ez volt az ok a távolmaradásra akkor ezt az Úr megoldotta. Erre céloztam, amikor az ominózus kifejezést használtam. Akinek nem inge ne vegye magára!... Azonban az, hogy ha van olyan aki csak akkor gyakorolja a lp. közösséget, ha ingyen van és nem akar azért áldozatot hozni, akkor az a leghizelgőbb kifejezés rá hogy kicsinyhitű... Persze más a helyzet azokkal akiknek egyéb objektív akadályok gátolják a részvételüket. Az Úr tegye őket áldássá ott ahol vannak és lesznek! Gondold végig hogy kiknek mondta ezt az Úr Jézus.... Arra az volt a válasz hogy: " Uram növeld ami hitünket" és lám mi lett belőlük. Nem akkor mondták azt hogy: "...Mester amikor ezeket mondod, minket is bántasz"
Azt gondolom azonban hogy téged nem a kifejezés zavar igazán, mert sok más esetben rám is illik a fenti kifejezés és ha valaki rámutat, akkor igaza van(Növelje az Úr az én hitemet is!!!), hanem az zavar mintha én mások fölé emelném magam.... És valóban, így is lehet értelmezni amit leírtam, de hidd el nem kívántam én hithősként feltünni, vagy valakik fölé emelkedni, mert nem az a növekedés egyértelmű jele ha valaki ott van a lp. héten, de fáj az ha valaki ezt nem értékeli annyira, hogy ott legyen és ezért áldozatot hozzon.
Amennyiben ez a helyzet, a félreérthető fogalmazásért bocsánatot kérek!!! És köszönöm hogy erre felhívtad a figyelmemet!

Úgy gondolom hogy mindazok akiket csak a kicsinyhitű kifejezés zavar, azokkal baj van..., mert ha valamennyiünkre ez nem lenne igaz, akkor már régóta hatalmas ébredések és bemerítések kellene hogy legyenek... Sajnos az én hitem is kevésnek bizonyult eddig...

Szeretettel,
egy kicsinyhitű szolgatársad,

Veress Efraim


Tehát ha valakinek más a véleménye, mint az enyém az nem baj, sőt ettől vagyunk sokszínűek és érdekesek, de ha valakit sért az én véleményem vagy látásom az írja meg!!! Nekem is változnom kell, vagy néha változtatnom és ezt nem is szégyellem, mert fejlődni akarok a hitéletben és ha ehhez meg kell alázkodni egyre jobban, akkor legyen úgy. Nem akarok én senkit sem megbántani, de vállalom a véleményemet nyíltan. Mondták nekem azt hogy ez veszélyes, meg ártalmas, de "Szeretnék Jézus olyan lenni mint te...". Neki sem volt könnyű, mert kimondta azt amit gondolt és még milyen messze vagyok tőle...
Egyszer úgyis elhallgatok..., de addig is segítsen meg engem az én Uram az Úr!
Soli Deo Gloria!

1 megjegyzés:

  1. Kedves Efraim,

    ma volt időm elolvasni a múlt heti beszámolóitokat,
    a feleséged bejegyzései nagyon meghatóak, találóak.

    Krisztina hugom üzeni,
    hogy nagyon tetszett a tábori előadásod a házasságról, udvarlásról, udvaroltatásról... :) Tegnap érkeztek haza;
    még mindig pörögnek... :))


    Üdvözlet Váradról,
    Elekes Jocó

    u.i.: a gyerekekért imádkozunk.

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...