2007. október 10., szerda

Kedd

Ma délután kimentem a temetőbe(öt is van ebben a faluban). Na nem azért mert temetés lett volna, hanem azért hogy ismerkedjek. Lehet hogy nem vagyok érthető, mert hát ugye általában az élőkkel szoktunk ismerkedni és velük sem a temetőbe randevúzunk. Én azonban a faluval az itt élők múltjával is tisztában akarok lenni. A temető pedig nagyon jó arra, hogy egy csomó családnevet megtudjak, rövid vagy hosszabb életrajzokat lássak, megbecsült vagy hamar elfeledett személyeket ismerjek meg és így tovább...
A legfontosabb megállapításom a temető bejárása után az, hogy errefelé korán halnak az emberek... Sokkal korábban mint pl. Székelyföldön ahol eddig éltem. Ott ha egy 70 éves embert temettek, azt mondták rá hogy fiatalon halt meg. Most csak az egyik temetőbe voltam az öt közül, de három friss hantot is láttam. Ebben az évben egy 10 éves kislányt, egy 16 éves fiút és egy 30 éves fiatalembert is eltemettek. De a többi feliratot is végig böngészve azt láttam hogy az itteniek átlagban 60 év körül kerülnek ki a temetőbe.
MIvel errefelé ilyen rövid az élet, akkor itt kevesebb idő jut a megtérésre. Nagy felelősség de ugyanakkor nagy kiváltság az "életnek beszédét" szólni rövid éltű embertársaim között.

Add Uram hogy minél többen befogadják az Igét!!!

Ébredésért, megújulásért és az elkövetkező vasárnapért imádkoztunk ma este.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...