2008. január 20., vasárnap

Vasárnap

Reggek Kéczbe a magyarokhoz vezetett először az utam. Béla testvér ment tovább a romákhoz. A magyar gyülekezetben velem együtt 10-en úrvacsoráztunk és még volt két felnőtt akik nem tagjai a gyülekezetnek. Elég kevesen vannak tehát és mindössze két igeszóló van közöttük. Az egyik tulajdonképpen jövevény(az egrespataki gyülekezet tagja még mindig), mert ide nősült Kéczbe(már 12 éve) de otthon építkezik, jelenleg Észak-Írországban tanul bibliaiskolában, de most vakáció volt. A másik testvérnek pedig a felesége nem tartozik a gyülekezethez. Egyszóval nagyon nehéz a magyar gyülekezet állapota. Valamikor azonban úgymond virágzó gyülekezet volt ott pengetős zenekarral, énekkarral...stb. Újra kell tehát gondolni a kéczi magyar missziót, hogy megfelelő missziós startégiát tudjunk kialakítani. Adjon az Úr bölcsességet!

Délután a cigány testvéreknél voltam, ahol ismét egy gyermek bemutatással kezdődött az alkalom. Azután ott is úrvacsoráztunk és úgy folytatódott a délutáni program. Az alkalom végén azzal a jó hírrel leptek meg, hogy három fiatalember a margittai, míg három lány az ábrámi(?) cipőgyárban kapott munkaszerződést. Bátorítottam őket hogy becsüljék meg a munkahelyüket és tartsanak ki hogy őket is megbecsüljék. Imádkozni kell értük....

Este hatra érkeztünk meg Érszőllősre ahol az esti igéből (2Móz. 20:1-2, 7) prédikáltam. Az összejövet végén az egyik testvérnő a kézfogásnál a bátorítást így kezdte: "Nagyon kemény beszéd volt testvér..., de ez kellett nekem" Hála az Úrnak hogy így folytatta...
Valóban nem volt könnyű ige és az üzenet, de megérte megszenvedni érte. Úgy láttam hogy nem csak engem talált el az Úr szava... Van egy ének amelyet ma tanultam meg(a Hit Hangjai 571) és amit kértem hogy énekeljünk is el:

Oly szép a Jézus szent Neve!
Betelni nem tudok vele,
A szívem teljes öröme
E drága szent név:Jézus!

Refr. Jézus, ó mily drága név,
Jézus, hallja minden nép!
Jézus, zengjük szerteszét,
Örökké áldjuk nevét!

Én szeretem az Ő nevét,
Mert enyhít bút és szenvedést,
Legyőzi lelkem ellenét
E drága szent név: Jézus! Refr.

Elmondanom nem is lehet,
Mily drága nékem szent Neve.
Jöjj te is, üdvöt ad neked
E drága szent név: Jézus! Refr.

Most miután leírtam, még vagy ötször ismét elénekeltem. Valóban nem lehet betelni vele...CSODÁLATOS TANÁCSOS, ERŐS ISTEN...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...