2008. április 29., kedd

Kedd

Nagyváradon ma délután mutatták be az RMDSZ polgármester jelöltjeit az állami filharmóniában, akik a Rákóczi indulóra vonultak az emelvényre a jelenlévők vastapsától kísérve. Köztük volt két baptista testvérünk is: Tripó István micskei és Nagy Miklós szalárdi polgármesterek. Az alsó két képen meg is lehet őket nézni. Akik ismerik őket imádkozzanak értük!
Nekem ma estére a nagyváradi Betlehem gyülekezetbe kellet jönni, mert ez a hónap utolsó keddje és még a tavaly ígéretet tettem hogy minden hónapban egy ifjúsági alkalmat elvállalok. Jelenleg lelkipásztor nélkül van ez a gyülekezet.
Mivel nekem jelenleg még nincs kész a jogosítványom, ezért kapóra jött hogy az alpolgármesterünk és Hiri János, akik hivatalosak voltak a kampánnyitóra felajánlották hogy elhoznak Váradra.

Ha már itt voltam én is végigültem az ünnepséget és ott csináltam az alábbi képeket. Mindeközben volt alkalmam egy kicsit elgondolkodni a hívők közéleti szerepvállalásáról. Szövetségi szinten mi nem tiltjuk hogy gyülekezetünk tagjai helyi képviselők vagy polgármesterek legyenek, de úgy vettem észre hogy nem is nagyon bátorítjuk erre őket. Pedig... ha lenne látásunk és akaratunk a közügyek biblikus gyakorlásához, akkor többet is tehetnénk Krisztus egyházáért. Én pl. sokkal jobbnak látnám ha nem csak a tagok lelkiismeretére bíznánk hogy elindulnak e egy ilyen választáson, hanem az illető gyülekezetének is meg kellene vizsgálni hogy támogatja e vagy ellenzi e az indulását. Így nem csak magát vagy egyebeket, hanem a helyi gyülekezetet is képviselné és a gyülekezet is mögötte állna nem csak a szavazás idején hanem az egész szolgálati ciklus alatt támogatná imádságban és egyebekben.
Jelenleg két magyar baptista polgármester van Bihar megyében és még nem tudom hány helyi képviselő. Szatmár megyében Hadadba a baptista lelkipásztor(Balogh Ferenc) a polgármester. Többről nincs tudomásom, de jó lenne ha lenne... Az is megfordult a fejemben hogy kellene az ilyen pozícióban lévőknek egy speciális konferenciát szervezni "Hitélet és közélet" címmel, ahol a biblikus normák alapján a közélet tisztaságáról vagy kitisztításáról és egyéb hasonló kihívások megválaszolásáról lenne szó. Vallom hogy a hívőknek nem passzív hanem nagyon is aktív magatartást kell tanúsítani a hétköznapokban is és nem szabad engedni hogy beszorítson minket az ördög a templom 4 fala közé.

Délután 4-től szabad voltam és mivel semmi egyéb(pénzre gondolok itt) nem volt nálam csak a Biblia és a laptop ezért nem mentem ebédelni hanem inkább leültem az egyik parkba hogy beszélgessek valakivel az Úr Jézusról és imádkozzak ezért a városért és a ma estéért. Két idősebb asszony volt a "padtársam" akikkel tudtam magyarul beszélgetni. Az egy óra amit erre szántam hamar elrepült..., de annyi idő még maradt hogy ezeket a sorokat idevéssem. Most megyek a 6-kor kezdődő ifjúságira és majd ott találnak rám Jánosék, hogy hazavigyenek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...