2008. április 20., vasárnap

Vasárnap

Ma délelőtt Kéczbe mentünk Ferenczi Béla és Rend Jenő(fizikus, Margitta, de a Székelyföldről származik . Bukarestben az egyetemi évek alatt tért meg. Jelenleg Zalaegerszegen dolgozik de minden hétvégén hazajön. Felesége még nem hívő...)testvérekkel. Az idén ma láttam először fecskéket, de azt mondták hogy már a hét elején megérkeztek. A gólyák már egy hónapja hogy mejöttek, de a fecskék csak most hirdetik hogy itt a tavasz és valóban megérkezett. Kellemes napos idő volt egész nap. Azért imádkozom hogy lelki értelemben is lássunk virágzást és majd jó gyümölcsöket ezen a missziómezőn! Én a magyaroknál kezdtem 10 órakor míg Rend Jenő testvérék a cigányoknál szolgáltak. Délután pedig mefordítottuk a dolgot. Én maradtam a cigányokkal és Jenő testvér pedig ment a magyarokhoz. Azért írtam hogy maradtam a cigányoknál, mert 12-re már ott voltam közöttük testvéri órán. Ott az a rend, hogy csak az úrvacsorázhat aki a testvéri órán is jelen van. A testvéri órára is rányomta a tavasz a bélyegét... Tavasszal ugye megpezsdül a természet de a lányok és a fiúk is... Ebben a gyülekezetben komolyan veszik ám a testvérek a dolgokat és ha láttak egy lány fiúval kézen fogva járni, vagy többet beszélgetni, akkor az már meg van megítélve és gyülekezet elé kerül az ügy. Jelen esetben 3 személy egy hónapig nem úrvacsorázhat. Addigra megjön a nyár... Adjon az Úr helyreállást! Imádkozni kell értük!
Ebédre Kálmán testvérékhez mentünk ahol volt alkalmunk elbeszélgetni egy kicsit a cigány közélet kérdéseiről is. Kálmán testvért szeretnék egyesek a cigányok képviselőjeként látni a margittai tanácsban(közeledik az önkormányzati választás). Kényes kérdések ezek és azért imádkoztunk hogy adjon az Úr vezetést ebben a tekintetben is.
Délután háromtól úrvacsorai alkalmunk majd este hatra hazajöttünk Érszőllősre. Én a gyülekezetbe, Béla testvér pedig a cigányok közé. A falun kivül itt is van egy kisebb cigány telep(vagy 50 személy lakik ott) és mivel Béla testvért késztette a Lélek hogy ezekhez is elvigye az evangéliumot, ezért vagy két hete elkezdett közöttük is munkálkodni.
Az esti alkalom után még elmentem egy családot meglátogatni. Ebből a családból csak a 16 éves lány tagja a gyülekezetünknek, de a szülők is valamikor azok voltak. Hála az Úrnak jó együtt létünk volt és azért imádkoztunk hogy az Úr teremtesen újat a régi helyett. Ámen!
Ideszúrok néhány képet a mai napról, hogy aki akarja lássa hol jártam...Ez a itt falu bejárata a névtáblával


Ez a magyar imaház a falu közepén


Ez az imaház pedig a romáké


Varga Kálmán testvér

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...