2008. április 5., szombat

Szombat este


Hála az Úrnak hogy különösebb baj nélkül elláthattam a kongresszuson jegyzői feladatomat és még hozzá is szólhattam a napirendi pontokhoz. Nagyon jó hangulatú és békés lelkületü kozgyülésünk volt a mai nap és ezt a velem utazó küldöttek is így látták. Olyan döntések születtek amelyek nagyon egységes látás nyomán jöttek létre. Egyszóval hasznos kongresszusunk volt. Dicsőség érte az Úrnak! Még ebéddel is készültek a kolozsváriak, a menü finom tejfölös töltöttkáposzta volt. Elég volt.

Hazafele jövet betértünk Goroszlóra is hogy hazavigyük az ottani küldötteket és közben a mieink is megcsodálták a goroszlói imaházat. Ez idő alatt hívott édesanyám és a blogomra irányította a figyelmet:
-Te Efraim, mit tettél ki a blogodra?
-Mire tetszik gondolni édesanyám?
-Hát... valami koldus kosár van ott
-Ja igen adományoknak
-De vedd le onnan fiam, mert egész éjszaka nem tudtam aludni miatta, hát te kéregetsz...?
-Nem édesanyám én egyáltalán nem kérek semmit, csak lehetőséget adok.
-De azért mégis félre lehet érteni...
...
...
...
Ezek után persze hogy elgondolkodtam azon ami édesanyám mondott. Tényleg lehet hogy másoknak is szó szerint szemet szúrt az a gomb. Akkor ezért magyarázattal tartozok. Miért is került oda és mi célt szolgál?

Kicsit korábbról kezdem. Néhány héttel ezelőtt írogattam arról hogy milyen nehezen lehetett itt internet kapcsolatot kiépíteni és hogy elég drága is. Erre fel az egyik olvasóm(M.o.) javasolta hogy tegyek ki egy ilyen gombot és ő de még lehet más is 4-5 Eurót átutalnak alkalomadtán és már az is segítség... Megvallom hogy nem igen fűztem sok reményt ehhez és még jelen pillanatban sem látom tényleg jelent e rövid távon valamit ez nekem, de maga az ötlet nagyon is elgondolkoztatott. Eddig is volt olyan aki innen informálódott és amikor az Úr indította adott nekem egy borítékot az Úr nevében. Aztán máskor többször is előfordult hogy vendégszolgálatok alkalmával nem csak a kimondott utiköltséget hanem annál többet is adtak a testvérek csak úgy zsebbe tiszteletdíjként. Azt tartom hogy amit az Úr Jézus nevében adnak és a bennem lakozó Lélek nem tiltakozik ellene azt elfogadhatom. Gondolom nemcsak én vagyok ezzel így hanem több szolgatársam is. Namármost előbb vagy utóbb lelkiismereti kérdés lesz az adóbevallásnál is az egyéb jövedelemhez való viszonyulás. Persze hogy amig nincs olyan magas fizetés amiből nyugodtan meg lehetne élni, addig szabadabbnak érzi magát az ember arra hogy egyéb jövedelmét ne érezze adókötelesnek. De vajon meddig? Mert ha 5 év múlva teszem fel, csak egy egyszerű vagyonosodási vizsgálatot tartanának nálam és a birtokolt vagyon fényében megnézik hogy én összesen mennyi adót is fizettem vajon lesz-e adóhátralékom? Ez valóban csak egy feltevés, mert ha lesz valamikor(Magyaroszágon már van és nagyon utánajár az APEH a szerzett vagyonnak ingatlannak, egy bizonyos érték fölött) vagyonosodási vizsgálat akkor az biztosan nem a lelkipásztorokon fog kezdődni, mert nem vagyunk olyan gazdagok. De mi van akkor ha egyik rosszakarónk(és az ördög az) feljelent az adóhatóságnál és tényleg gond van az adózással? Amerikában sajnos ismert lelkipásztor, misszióvezető került börtönbe adóügyek miatt.
A barátom javaslata azért ütött szöget a fejembe, mert ez egy nagyon jó megoldás arra nézve ha a lelkipásztort valaki vagy valakik támogatni akarják. Miért? Mert névre szólóan dokumentálva van az adomány, és a banki forgalom is ellenőrzőtt. Saját magam számára is világos hogy mennyi jövedelmem van pl. tiszteletdíjakból vagy más címeken és elszámolni is könnyebben tudok, ha valaki vagy valakik kiváncsiak rá. Legszívesebben már most minden vendégszolgálat után azt mondanám a pénztáros testvérnek amikor jönne hogy a markomba vagy a zsebembe tegye az "utiköltséget" hogy tessék inkább rákattintani a blogon az adomány gombra és ott átutalni ezt az összeget. De hát még nem fejlődött ide a világ. Messze van ez még mondhatnák mások. De én már most kijelentem hogy erre haladunk. Sokkal átláthatóbb, tisztább és egyszerűbb módja ez a pénzügyeknek. Szívesebben látnám ott ezt a gombot a Szövetségünk honlapján is és egyéb gyülekezetek oldalán is mert megkönnyíthetnénk az adakozást is...
Én személyesen kijelentem hogy nem rendültem meg pénzügyileg és nem vagyok olyan állapotban hogy rászorulnék akármilyen alamizsnára.
Nem új adományozókra várok, hanem azt szeretném hogy akik eddig közvetlen módon támogattak, azok közül akik tehetik ez újabb megoldást válasszák ha "utiköltséget" vagy internet elérést akarnak szponzorálni. E szándékom is inkább a nyiltság felé mutatna. Nem akarok zavarba jönni akkor ha valakinek kedve támadna jól megforgatni pénzügyileg. A célom az hogy ha érkezik adomány akkor arról rendszeres jelentést készítek. A felhasználásáról is. Miért ne?

Mivel ilyen eddig még nem volt ezért én megértem ha még az én édesanyám is nehezebben érti meg a szándékomat. Nem csodálkoznék azon sem ha más még ezekután is pénzhajhászással vádolna. Elszenvedem szeretetben.

Tehát ez a története annak a sárga gombnak. Hálás vagyok az Úrnak szüleimért és külön köszönet jár nekik azért mert felhívták a figyelmemet arra hogy magyarázattal tartozok a sárga gombért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hozzá(m) szólhatsz...