2007. július 1., vasárnap

Vasárnap

A hónap első vasárnapja volt, ezért úrvacsorai alkalmunk volt a gyülekezetben. Délelőtt Baróton, délután Bibarcfalván, este pedig ismét Baróton szolgáltam.
A délutáni szolgálat vázlata az Eszter könyve alapján:

Egy követendő és egy elrettentő példa

1. Márdokeus, akkor is felfedi a bűnt ha nem őt érinti
Márdokeus jelentette a készülő merényletet, pedig mondhatta volna hogy semmi köze hozzá, nyugodtan gyilkolják egymást a pogányok, neki mindegy, de nem így viselkedett. "Aki engem követ nem járhat a sötétségben..." mondta az Úr Jézus. A hívő ember fényt vet a bűnre és nem hallgat ha tehet ellene. Példaként megemlítettem Szabó Barnának a feleségét(persze név nélkül:), aki jelentette azt, amikor a szomszéd autóját megütötte valaki és szó nélkül távozott. Megkérdezte tőlem hogy jól tette-e, mert még megrótták ezért a buzgóságért, de azt mondtam akkor is hogy igen. Ez ige alapján is azt mondom.
Márdokeus ha nem is kapott rögtön elismerést, jutalmat, nem esett kétségbe, nem követelőzött. A hívő ember, a kiválasztott, nem azért buzgólkodik, hogy az emberek elismerjék, díjazzák, dicsérjék, mert ha ezért tenné akkor sokszor kellne csalódjon. Mi nem vagzunk csalódottak, ha embertársaink nem értékelik nagyra azt amit teszünk, mert nem értük, hanem Jézusért tesszük. Ő pedig biztosan nem feledkezik meg rólunk. Mint ahogy Isten sem feledkezett meg Márdokeusról, mikor az élete veszélybe került akkor lépett közbe és indította a királyt a jutalmazásra.
2. Hámán mindenkinél többre tartja magát.
Isten ellensége, aki gyűlöli az Úr népét. Gőgös, büszke magának való ember aki ha jutalmat osztanak, akkor ő az első. Nem tud magánál alkalmasabb embert a megjutalmazásra. Királyi méltóságot, koronát kíván magának, de csúfosan megszégyenül előbb, majd gyalázatos vége lesz. Ez a büszke, gögös gyülölködő ember sorsa. Elrettentő.
3. Márdokeusnak nem száll fejébe a dicsőség.
Leszáll a lóról....és visszamegy a királyi udvarba, hogy ott folytassa ahol abbahagyta. Igazi jó példa arra nézve hogyan viselkedjen a hívő ember, akit megdicsérnek, elismernek. Józan, mértékletes akivel nem száll el a ló, hanem a földön marad. Ha megtanuljuk Jézustól a szelidséget és az alázatosságot, akkor a dicsősséget mindig Istennek fogjuk adni, mert a megjutalmazott tetteket és eredményeket is tőle eredeztetjük.

Röviden ez volt a prédikáció és az üzenet. Ezekután hazajöttem és Déneskének(Kónya) installáltam a gépére a keresztyén Ubuntu linuxot. Még tart a frissítése, de mindjárt befejezem és ő is mehet haza, én pedig az ágyba.

Ez a "mindjárt" csekély 30 percig tartott. Meg is jegyezte a feleségem, hogy be fogja ide írni a vélemény rovatba, mennyi nálam a mindjárt, de hát mit tegyek(?), ez is fontos és ő sem elhanyagolható. Ilyen az én életem... ezt is azt is tenni és még a feleségemnek is megfelelni. Ez az egyik legnehezebb feladat. Most is rágja a fülem hogy helytelen a fogalmazásom, nem jó a helyesírásom...stb. Mivel ő leghűségesebb olvasóm, ezért a kritika előjogát magához ragadta és él is vele. El lehet képzelni a helyzetemet....... na de nem engem kell sajnálni, hanem majd a leendő vejeimet (egyelőre 4- re van kilátás), akiknek ilyen anyósuk lesz és akik feleségeit ilyen anya képezi:) Na ezt olvassa el :)

2 megjegyzés:

  1. ...aki pedig ismer téged, az tudja, hogy nem is a leendő anyóstól, hanem inkább a lányok apjától lesz mit tartania. :):):)

    És honnan tudod, én nem vagyok legalább olyan hűséges olvasód, mint a feleséged, hm?:P csak azért is mert jobban kell informálódnom felőletek a távolság miatt. Ti még azért csak találkoztok:)

    az idősebbik húgod

    VálaszTörlés
  2. ...én is egyetértek Evodiával :):)ami az első szakaszt illeti:):):)
    és én is hűséges olvasója vagyok a blogodnak :)
    szeretettel ....az eggyik unokatessód:):):)

    VálaszTörlés

Itt hozzá(m) szólhatsz...