A mai napot többnyire(10.00-17.00-ig) Szilágysámsonban töltöttük a TELEK keretében, ahol nagyon sok épületes dolgot hallottam. Amit hallottam azt nagyjából le is jegyeztem ezért a bejegyzés végére bemásolom azok számára akik nem jegyzeteltek vagy egyáltalán nem is voltak ott :)
Fél hat körül indultunk el Szabó Menyhért(vajai presbiter) testvéremmel Érszőllősre ahová 18.45-re meg is érkeztünk az Úr kegyelméből. Ma estétől kezdve itt is ev. alkalmakat tartunk vasárnap estig. Kéczbe ma este Diós Ferenc(margittai magyar nemzetiségü román baptista lp. szolgált ferenczi Béla testvérrel) így én itthon maradhattam. Menyhért hirdette az ígét a János evangéliuma 8:1-12-ből. Áldott esténk volt. Várjuk a folytatást...
Végül legyen itt a megígért jegyzet:
TELEK 2008 március 7, Szilágysámson
Bevezető: Gergely Pál „Te jól tetted hogy eljöttél...”Ap.Csel. 10:33 Ti jól tettétek hogy eljöttetek, mi pedig készen vagyunk arra hogy fogadjuk az általatok hozott lelki javakat.
Péter István testvér vezeti az áhítatot a Lk. 19:12-15 alapján. Adjunk hálát hogy Isten elhívott minket. Bánjuk meg ha már nincs meg bennünk a tűz arra hogy szolgáljuk az Urat. Imádkozzunk azért hogy Isten ígéreteit tudjuk átváltani a család, a szolgatársak, a gyülekezet számára számára.
A szolgálati helyek beosztása előtt, Katona László testvér rövid köszöntő (1Thesz. 1: 1-5) után bemutatja a TELEK új résztvevőit: Gelén Tibor- Erdély roma misszió, Bögös Jenő - Kisújszállás, Eszes Zoltán - Csömör-Cinkota, Bézi Sándor Debrecen-Nagy Sándor telep, Szabó András – volt református lelkész (bemerítkezésük után feleségével együtt eltanácsolták a ref. egyházból), Csáki Balázs diakónus – Erked, Szabó Sándor, Gyulai Zoltán – Szilágysámson.
28-kor kezdődtek az előadások, melyek egyenként 10-15 percesek voltak
I. Előadás- Tömöri Gábor: A szolgálat és vízió alapfogalmai
Mt 20:28 „Valamint az embernek Fia nem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságul sokakért.”
Fil. 2:5 „Annakokáért az az indulat legyen bennetek, mely volt a Krisztus Jézusban is...”
Tömöri testvér röviden ismerteti az ószövetségi és újszövetségi szóhasználat gyakorlatát a „szolga”-ság tekintetében. Kedves testvérünk nevéhez méltó tömörséggel és az idő rövidsége miatt szaporán vázolta fel az alapfogalmakat.
Spurgeon szerint a lelkipásztornak felülről vezérelt embernek kell lenni. Isten hűséget vár el az Úr szolgáitól.
II. Előadás- Pesti Csaba: Bibliai személyek, üzenet szolgálatról, vízióról
Mózes és Gedeon életének, szolgálatának alapján tartotta meg rövid előadását. Nem mindegy hogy ki vezet, hogy ki(ke)t vezet és hova vezet. Isten küldötte a jó vezető, akinek küldetése van az emberek felé.
III. Előadás- Balogh Barnabás: A vízió születésének folyamata Isten és a gyülekezet erőterében
Ámós 3:7 „Mert semmit sem cselekszik az én Uram, az Úr, míg meg nem jelenti titkát az ő szolgáinak, a prófétáknak.”
A mennyei látás forrása a menny. A mennyei látást Isten adja. A mennyei látás az embereknek adatik. A mennyei látást a Szent Lélek közvetíti. A mennyei látás az igeközpontú gyülekezetekben jut érvényre. Az emberi sajátosságokat(meghatározottságokat) figyelembe kell venni a mennyei látás érvényesítésekor. A ma Istene adhat új látást a régi igazságok megjelenítéséhez. A mennyei látást gátolja vagy el is veszi a bűn. A gyülekezetnek kell legyen vágya, akarata arra hogy lássa azt amit Isten tervez. Nem mindig a lelki vezető kapja a látást, ezért szükség van alázatra ahhoz hogy másokkal is együtt tudjak nézni.
A lelkipásztor a lakóhelyén a település szellemi vezetője. Látásunk kell legyen a falura vagy a városra nézve. Kell legyen üzenetünk és megoldási javaslatunk a településünk problémáira, nehézségeire. Nemzetünkre nézve is kell legyen látásunk. Péternek is volt egy látás ApCsel 10:15 „És ismét szózat [lőn] ő hozzá másodszor is: A miket az Isten megtisztított, te ne mondd tisztátalanoknak.”
A látás megvalósításánál azonban figyelembe kell venni azt, hogy milyen és mennyi kompromisszumot kellene kötni.
Sinka Csaba előadása első részében magyarázta a címben szerplő fogalmakat. Ha az Úr megáldja a szolgálatát valakinek, akkor az a külső szemlélő számára sikernek látszik és ha ez sorozatosan fordul elő, akkor sikeresnek vagy karrieristának tünhet. A „karrierista” a magyar nyelv szóhasználatában inkább negatív jelzőként szerepel. A karrier szó eredeti értelmében viszont egy megálmodott életcélt és annak megvalósítását jelenti. A sikeres lelkipásztort általában az a külső szemlélő látja karriaristának aki nem látja hogy mennyi munka van az eredmények mögött. A karrierista és a szolgáló között a különbséget a szándék mutatja. Milyen szándékkal munkálkodik a célokért?
A szolgálatot meghatározó tényezők: 1. megtérés 2.elhívás 3.bizonyság, az Isten pecsétje 2Kor.3:6
A szolgáló lelkület jellemzője: 1.engedelmesség(Salamon 1.Kir.3:9) 2. hűség(„Jól vagyon jó és hű szolgám”) 3.alázat (Lk. 22:26)
Krisztus példája kell legyen a meghatározó az Urat szolgáló embernek.
1Tim. 3:1-8 tanít minket arra hogyan kerüljük a karrierizmust.
Szolgáló karrierista vagy karrierista szolga?
Négy jelemzője a karrieristának: 1. törtetés 2. önimádat 3. csábít 4. álalázat
Négy jellemzője a szolgának: 1. alázatos, szelíd 2. közösségi ember, csapatmunkás 3. hűség, kitartás 4.állhatatosság, eltántoríthatatlan
VI.Előadás: Czakó István: Szolgálati és missziói vizíó modellek a mában
1. Magányos és/vagy önjelölt I.Jn.1:14
Elhívott És. 42:1-6
Az Úr küldöttje
VII. Előadás-Katona László: A teremtésbe rejtett szolgálati modellek, vizíók és azok adoptálása a gyülekezeti életben
Jób 12:7, Róm 1:19
A Biliában sokszor találunk a teremtett világból vett példákat az Isten igazságainak bemutatására. Kérdezzük meg mi is a növény- és állatvilágot hogy mit is akarnak tanítani nekünk Istenről. Pl. a moha és az alga szimbiózisa. Együtt alkotják a zuzmót. A növényvilágban több olyan mehanizmus van melyek az ember Istenhez való kapcsolódását példázza. A méhek a gyüjtőcsaládok kategóriájába tartoznak. Amelyik család gyűjt az megmarad, amelyik nem gyűjt elpusztul. A gyülekezet is gyűjtő közösség, amikor már nem gyűjt onnantól a megszünés fele halad. Vannak termelő közösségek, pl. egyes hangyacsaládok gombát termesztenek a táplálkozásukhoz. A gyülekezet is termelő közösség kell legyen.Vannak éneklő közösségek. Az albatroszok pl. csak akkor lépnek életközösségre ha egy duettet alkotnak az éneklésben. A gyülekezet is éneklő közösség kell legyen. Védekező közösségek is vannak az állatvilágban. A tonhalak hatalmas rajba gyűlnek a vérengző cápák ellen hogy egy hatalmas behemótnak látszodjanak. A gyülekezet is védekező közösség kell legyen. Vannak vadászó közösségek, segítő közösségek. Oroszlánok, delfinek közössége. A gyülekezetnek is vadászó, segítő közösségnek kell lenni. Építőközösségeket alkotnaka hódok és a termeszek is. A gyülekezet is építőközösség kell legyen. Teherhordó közösség van a hangyák között. A gyülekezet is teherhordó közösség kell legyen. Vannak fenyítő közösségek, a majomhordák példája is ezt bizonyítja. A gyülekezet is fenyítő közösség kell legyen. Ítélő közösségek is megfigyelhetők az állatvilágban. A gyülekezet is ítélő közösség kell legyen. Vándorló közösség a lepkék, lazacok, antilopok, vándormadarak világában. A gyülekezet is vándor közösség.
Ahhoz hogy a gyülekezet hatékonyan működjön nem kell természetfölötti módszerekben gondolkodni, hanem nagyon is a teremtett világból vett jó példákat kellene adaptálni közösségi létünkbe az eredményesség érdekében.
Katona testvér annyira sok példát hozott az állatvilából, ami a gyülekezeti közösséget írja le, hogy tovább már nem is tudtam jegyzetelni, inkább hallgattam. Ha megtudom szerezni a jegyzetét majd bemásolom.
U.i. Katona testvér megígérte hogy elküldi nekem e-mailben az eredeti jegyzetét, amit majd ide másolok, mert nagyon pragmatikus, lényegdús előadás volt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Itt hozzá(m) szólhatsz...